Gezamenlijke brandweeroefening in Middelburg

Toegevoegd: 25-04-2006, 20.53 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - De vrijwillige brandweerposten van Arnemuiden en Middelburg-Zuid hebben vanavond gezamenlijk een grote oefening gehouden in Middelburg.

Volgens het scnénario was op het terrein van Troost SKS aan de Kleverskerkseweg in Middelburg brand uitgebroken in een grote loods. Ook was er sprake van een slachtoffer dat bekneld zat onder een vorkheftruck.

Een ander slachtoffer was in aanraking gekomen met chemicaliën en moest door brandweermannen in splashpakken uit het pand worden gehaald. Dit slachtoffer werd, net als de andere slachtoffers, gespeeld door een zogeheten LOTUS-slachtoffer. In het brandende gedeelte bevond zich ook nog een slachtoffer.

Bij de oefening moest worden samengewerkt tussen de bemanningsleden van de tankautospuiten 4533 (Middelburg-Zuid) en 4534 (Arnemuiden). Ook communicatie met de Verbindings-/Commandowagen speelde een rol tijdens de oefening. Aan de oefening deed overigens ook de Officier Van Dienst mee.

Zoals bij vrijwel elke oefening waren er enkele leermomenten.