Woning verwoest door grote brand

Toegevoegd: 02-07-2015, 17.57 uur - Update: 02-07-2015, 18.52 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Een woning aan de Poortershove in Middelburg is donderdagmiddag even na 17.00 uur volledig verwoest door een grote uitslaande brand. De grote rookpluim was tot in de wijde omgeving te zien. Ook de naastgelegen woning heeft forse brandschade opgelopen.

De brandweer is uitgerukt met drie blusvoertuigen. In eerste instantie was sprake van dat er nog iemand in de woning zou zijn. De woning is doorzocht, maar er waren geen mensen meer aanwezig. Bij de brand raakte ook niemand gewond.

De brandweer heeft opgeschaald naar een grote brand. Dat is een logistieke maatregel zodat er voor de hulpverleners bijvoorbeeld voldoende water aanwezig is. Ook is er een extra eenheid van de brandweer bij zodat zij hun collega's die het te warm krijgen kunnen aflossen. Daarnaast is er een ambulance ter plaatse om hulpverleners die last hebben van de hitte te verzorgen.

mijn 2e huis (13-7-2015 om 18:33)
Dit was altijd al mijn 2e huis geweest. Mijn beste vriendin woonde hier.. gelukkig was het huis onbewoond toen het gebeurde en is er niemand gewond geraakt.....het gaat nu al wat beter met het gezin, maar de schrik zit er nog steeds in. slapeloze nachten en heel veel herinneringen gaan bij hun door het hoofd...er is al een inzamelingsactie gestart op de cypressenhof geregeld door de beste vriend van het middelste zoontje. ik zal er altijd voor deze familie zijn en klaar staan.
buren (6-7-2015 om 20:22)
Kozijnen zijn van hout, alles is van hout vloeren en al.. Wat mij zorgen maakt is dat we met zijn allen in de asbest hebben gestaan, want er zit dus asbest in deze huizen.
Klaas (4-7-2015 om 22:41)
Wel jammer dat er niet gedacht wordt aan het gezin dat er naast woont. Ik ken het gezin en zij zijn ook veel kwijtgeraakt. Ze stonden donderdag ook op straat in de stress. De zolder en een kamer zijn verwoest. En 1 van de zonen sliep in die kamer. Hij heeft ook geen kleding meer over, maar daar wordt niet aan gedacht. Voordat ik nare reacties krijg. Ik snap echt wel dat het andere gezin echt ALLES is kwijtgeraakt, maar van het andere gezin zijn heel veel spullen in rook op gegaan.
Jet (4-7-2015 om 19:57)
laat ik het zo zeggen. Ik zie dat mijn huis bedreigt wordt door brand. Wat later ook gebeurde. Dan duurt de komst van hulpdiensten altijd lang. Helaas vlogen de vlammen na 3 minuten door het dak van de buren heen. Zo snel ging het.
brandweer gek (4-7-2015 om 10:25)
Antonio (3-7-2015 om 23:39)
Ik kan het commentaar op de brandweer even niet volgen. Volgens mij was er meer dan voldoende brandweer zeer snel ter plaatse. En wat het bezuinigen ermee te maken heeft?? Ik zie duidelijk een beroepsploeg uit Middelburg staan. Geef het maar te doen, om met deze temperaturen in een bluspak te werken. De, schandalige hoeveelheid, ramptoeristen staan lekker in hun hempje of bikini toe te kijken en commentaar te leveren.