Geen files

Verwaarloosde en overleden kittens aangetroffen

Toegevoegd: 09-07-2015, 10.54 uur
Door: Rolf de Feijter

SINT-MAARTENSDIJK - Door de dierenpolitie is woensdag onderzoek gedaan in een woning naar verwaarloosde katten en een hond. Tegen de eigenaar is proces-verbaal opgemaakt.

De verwaarlozing van de dieren was via een 144-melding onder de aandacht gebracht bij de dierenpolitie. Tijdens een kijkje in de woning werden vijf volwassen katten aangetroffen die last hadden van vlooien. Ook liepen er nog twee kittens rond van ongeveer vijf à zes weken en nog één kitten van twee weken oud. Van het laatste nest bleken inmiddels vier kittens overleden te zijn. Twee van de dode kittens lagen nog in de prullenbak. Ook met de moederpoes ging het niet zo goed. Deze had een dikke opgezwollen buik en bloedde nog uit haar vulva. Volgens een geraadpleegde dierenarts kon dit duiden op een baarmoederontsteking.

Daarnaast liep er nog een hond in de woning rond met zichtbaar erg veel jeuk en een rode huid, mogelijk veroorzaakt door vlooien of een ander oorzaak. De eigenaar gaf toe dat de dieren al lange tijd niet meer gezien waren door een dierenarts. Gezien de grote hoeveelheid ontlasting die in de kattenbakken lag, kon geconcludeerd worden dat deze al geruime tijd niet meer geleegd waren.

De Dierenpolitie heeft de eigenaar proces-verbaal aangezegd. Samen met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming is de eigenaar een bestuursrechtelijke besluit opgelegd om de dieren nu te laten onderzoeken en behandelen door een dierenarts.

it'sme (9-7-2015 om 13:48)
Ik ben geen dierenliefhebber maar het is goed dat hier werk van gemaakt is. Als je een dier hebt moet je er ook voor zorgen.
hans (9-7-2015 om 13:23)
nooit geen dieren meer geven en direct weg halen die arme diertjes ,hij moet ook zo behandeld worden @#$%^&*( hier word ik echt pissig om laat hem ook maar verhongeren en vervuilen de egoist
B. (9-7-2015 om 13:19)
diegene kan waarschijnlijk de dierenartskosten al niet betalen en krijgt nu een boete die hij ook niet kan betalen. Die arme dieren moeten geholpen worden, maar deze manier is niet de juiste denk ik. Zorg dat de dieren geholpen worden, neem ze desnoods in beslag, met een boete worden ze niet bepaald geholpen! Triest voor die arme dieren.
marina (9-7-2015 om 12:56)
deze persoon is blijkbaar niet capabel om goed voor zijn huisdieren te zorgen, en ik vermoed ook niet voor zichzelf. Dus ik hoop dat er hulp komt.
anuska (9-7-2015 om 11:51)
Jammer dat dit moet gebeuren, mijn advies zou zijn, in beslag nemen en niet meer terug plaatsen. Dieren zijn van ons afhankelijk en als je er niet voor wil of kan zorgen moet je ze naar een asiel brengen en niet verwaarlozen.
Gerard (9-7-2015 om 11:12)
Hoe kan iemand zo ziek zijn!! Te triest voor woorden. DIERENBEUL!!!