OM wil veroordeling loverboy (25)

Toegevoegd: 16-07-2015, 21.47 uur

MIDDELBURG - De officier van justitie in Middelburg heeft donderdag tegen de 25-jarige F. I. uit Sas van Gent een gevangenisstraf van twee jaar geëist. Daarnaast zou hij ook nog een schadevergoeding van een dikke ton moeten betalen.

I., die alles hardnekkig ontkent, wordt ervan verdacht in de periode augustus 2011 tot en met half juli 2012 een jonge vrouw te hebben aangezet tot prostitutie. I. leerde de vrouw kannen na een van zijn optredens. Vanwege problemen thuis zocht de jonge vrouw onderdak en I. bood haar die. Kort daarna hadden ze een relatie en zochten ze eigen woonruimte. Alleen moest er natuurlijk wel geld op tafel komen en omdat de vrouw smoor verliefd op I. was en alles voor hem wilde doen om hem maar niet te verliezen ging zij 'met zachte dwang' de prostitutie in.

Volgens verklaringen van de seksbazen deed I. de gesprekken en de vrouw belandde in België in het 'Glazen straatje' in Gent en in diverse clubs. Toen ze negen maanden later met een SOA niet meer in de clubs kon werken, deed ze een tijdje webcamseks. In juni 2012 deed ze aangifte en kwam de zaak aan het rollen.

Volgens I. was het hele verhaal één grote leugen en was hij niet verantwoordelijk voor wat haar allemaal was overkomen. De vrouw, die door I. werd omschreven als 'een losbol die er wel pap van lustte' had zelf voorgesteld om de prostitutie in te gaan en hij had nooit een cent van haar verdiensten gezien. Nou ja, wel een beetje, maar dat telde niet mee. Hij had haar trouwens alleen maar geholpen en haar 's avonds laat 'van haar 'werk' gehaald.

Volgens de vrouw werd ze toen ze uit de prostitutie was gestapt door de vrienden van I. vernederd en voelde ze zich door hen bedreigd. Officier van justitie Rob Rammeloo vatte de handel en wandel van I. als volgt samen: "Waar het om gaat is mensenhandel en uitbuiting. De vrouw heeft meer dan duizend klanten moeten ontvangen. Verbijsterend. Typisch loverboypraktijken." En hij hield I. nog maar eens een verklaring voor van wat I. na een feestje gezegd zou hebben; "Eens kijken of ik haar de prostitutie in kan krijgen".

Uitspraak over twee weken.

Zie ook:
- Rapper in juni voor rechter om mensenhandel (13-03-2014)
Vrouw gedwongen in prostitutie (08-07-2013)

Bubba (18-7-2015 om 06:46)
Ik hoop zo dat hij de bak indraait en daar onder dwang hetzelfde mag ondergaan als zijn slachtoffers twee jaar lang.
Vlissinger (17-7-2015 om 23:36)
Gerda, wake up. Een pooier en loverboy zijn totaal verschillend.. zeg gewoon niets als je er niets van weet. dank je.
Gerda (17-7-2015 om 06:49)
gaan ze nu ook de hoeren lopers vervolgen want ze werd gedwongen en 2 jaar is een lachertje doe er nog 10 jaar bij dat schrikt af maar 2 jaar niet
Tash80 (17-7-2015 om 06:22)
What the F$#@ !!! Gewoon een pooier dus, zoals er tig rondlopen.. Opsluiten die ratten over de rug en ellende van andere geld verdienen.. Net als drugsdealers in de bak ermee en 10.000 uur werkstraf.... En voor de meiden, hoe dom kun je zijn om zoiets voor een man te doen.. Heeft niks meer met liefde te maken, misschien zelf ook seks-verslaafd of slechte jeugd gehad maar dan moet je je liefde niet geven aan iets waarvan je moreel gezien al weet het niet klopt.. Zoek een man die goed en lief voor je is en ja die is misschien niet zo 'spannend' nee !
Gerda (16-7-2015 om 23:03)
Deze vent is gewoon een pooier..laat hem maar lekker in de bak zitten Ik snap niet dat er tegenwoordig heel snel de woord Loverboys worden genoemd, terwijl het simpel pooiers zijn., niet meer en niet minder
loser (16-7-2015 om 22:34)
de sase gangter rapper is een loser