Boetes bij alcoholcontrole Aagtekerke

Toegevoegd: 26-07-2015, 15.15 uur
Door: Rolf de Feijter

AAGTEKERKE - Afgelopen nacht zijn er alcoholcontroles gehouden op diverse wegen van en naar de 'trekkertrekwedstrijd' in Aagtekerke. Drie personen zijn met een glaasje teveel op betrapt achter het stuur.

Een 41-jarige man uit Amsterdam blies 395 ug/l (bijna 1,8 maal hoger dan de toegestane waarde van 220 ug/l). Hij heeft een rijverbod gekregen en een proces-verbaal. Bovendien wordt hij aangemeld bij het CBR voor een Lichte Educatieve Maatregel Alcohol.

Een 21-jarige beginnend bestuurder uit de gemeente Veere scoorde 160 ug/l en behaalde daarmee bijna tweemaal de toegestane hoeveelheid van 88 ug/l). Ook hij krijgt een rijverbod opgelegd en kan een rekening thuis verwachten van 307 euro.

Fietsers met teveel alcohol op worden niet gepardonneerd is de ervaring van een 31-jarie man uit de gemeente Veere. Omdat hij al fietsend de hele breedte van de weg nodig had om vooruit te komen, moest ook hij blazen. Toen bleek dat hij bijna drie maal de toegestane hoeveelheid alcohol had gedronken mocht hij niet meer verder fietsen. Bovendien krijgt ook hij een proces-verbaal.

Michelle (26-7-2015 om 17:43)
Wat gezellig zo'n trekkertrekwedstrijd, dan kan je je lekker laten vollopen!!