Flexteam houdt man aan Vogelwaarde

Toegevoegd: 09-10-2015, 16.59 uur

VOGELWAARDE - In het Zeeuws-Vlaamse Vogelwaarde heeft de politie vrijdagmiddag een inval gedaan in een woning.

Rond 15.30 uur viel het flexteam (voorheen Regionale Ondersteuningsgroep, ROG) een pand aan de Rapenburg (N688) binnen. Met behulp van een ram werd een deur geforceerd en toegang tot het pand verschaft. Ter plekke werd een man aangehouden. Hij werkte niet erg mee en werd daarom op een gegeven moment slepend over de grond door de politie meegetrokken naar een gereedstaande politieauto.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat de man is opgepakt vanwege een bedreiging. Volgens een getuige zou de politie het vermoeden hebben gehad dat de man in het bezit was van één of meerdere wapens. De politie, die na de aanhouding het pand heeft doorzocht, verwacht pas morgen verdere details over de arrestatie te kunnen verstrekken.

ulstenaer (15-7-2017 om 22:05)
Ik lach me steendood om de reactie van de "medewerker". Buiten dat het onprofessioneel is; HOE wil men een constructief gesprek aangaan met de directeur als de begeleiders van "De Hoeve" dossiers opstellen waarin gemeld -mensen die hebben gezorgd dat HUN bewoners veilig thuis kwamen na een nacht doordrinken- tuig zijn, puur omdat de mensen dronken waren? Alsof de 'taxi' de alcohol er in giet... Ik ken ze stuk voor stuk, 'groep 3 en 4'. De ex-gedetineerden..Haal ze NOOIT in huis ook al 'bedoel je het goed' of 'kun je er goed mee overweg' of ben je simpelweg naïef, want ze jatten gegarandeerd één van je reservesleutels, geld en ander waardevol materiaal. Mij is het overkomen en gun het een ander niet.
medewerker (11-10-2015 om 16:27)
Beste bezorgd / den raopenburger: u praat of u weet waarover u het heeft. Hier op de hoeve vangen we op dit moment 7 gedetineerden op, zeker niet meer. Zeker niet VEEL MEER. U grijpt elke kans aan om te klagen over deze mensen, want het zijn nog steeds mensen maar ondertussen probeert u niet constructief een gersprek met de directeur aan te gaan. Of de gemeente aan te spreken. Of de dorpsraad aan te schrijven. De andere personen waarover u spreekt zijn ondertussen uw bewoners van uw dorp en die hoort u niet met de hoeve te asocieren. Wij asocieren u ook niet met een kapsalon? De groeten, en denk na voor u spreekt.
insider (11-10-2015 om 16:13)
@bezorgd en bewoners van vogelwaarde: ja daar heeft u een punt. De goede bewoners van de instelling zijn de dupe van het huidige wanbeleid van Hoeve La Salette. Gevangenen horen niet tussen zulke mensen thuis. Het is de schuld van Hoeve La Salette en de woningbouw dat ze zulke mensen terug in de maatschappij plaatsen zonder dat er ooit een fatsoenlijke behandeling heeft plaatsgevonden. Over het opvangen van gevangenen en ander gespuis wat hier geen plaats heeft: dat wordt enkel meer. U mag in 2016 zeker richting de 20 gevangenen verwachten op jullie dorp die kunnen doen waar ze zin in hebben. Ze komen direct uit de gevangenis en worden gelijk vrij gelaten op jullie dorp. Doe daar iets aan met zijn allen? Gevangenen horen daar niet thuis.
bezorgd (10-10-2015 om 19:24)
Beste mensen, Natuurlijk zijn er bij Hoeve La Salette goede mensen, kun je na gaan hoe erg het voor hen is dat dit soort crapuul daar wordt geplaatst. En die 7 of 8 zijn er veel meer, zeker als je de foute mensen die in de bejaardenwoningen geplaatst zijn meetelt (je oma zal er maar tussen wonen) Mensen wordt wakker! Wij wonen in een onveilig dorp.
W. Kruit (10-10-2015 om 16:39)
@X Gewoon even meer informatie afwachten voor u reageert. Blijkbaar wist de politie dus wel degelijk wat er aan de hand was met die man... Meerdere mishandelingen en zelfs mogelijk vuurwapenbezit. Dat Flexteam is dus duidelijk niet voor niets ingezet...
onbevooroordeeld (10-10-2015 om 15:30)
Beste bewoners van Vogelwaarde, blijkbaar is het bij jullie niet bekend dat Hoeve LaSalette tegenwoordig vooral ex-gevangenen die ofwel nog steeds achter de tralies horen, of anders in een TBS-kliniek horen, opvangen. Dat zijn de mensen die alle problemen veroorzaken. Er wonen daar meer dan 40 mensen waarvan er zeven of acht rechtstreeks uit de gevangenis komen en in vogelwaarde kunnen doen waar ze zin in hebben. Hopelijk wilt u daar in het vervolg rekening mee houden alvorens iedere bewoner van de instelling op een minachtelijke manier zwart te maken. Dat is stijlloos en geheel onterecht. De meeste bewoners zijn brave mensen. Jullie asocieren hier tevens ook twee niet gerelateerde dingen met elkaar?