Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
57 files van totaal 207 km

Truck gekanteld na botsing met trein

Toegevoegd: 22-10-2015, 15.37 uur - Update: 22-10-2015, 19.55 uur
Door: Roland de Jong

AXEL - In Axel is donderdagmiddag een vrachtwagen gekanteld na een botsing met een goederentrein. Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. Twee mensen zijn gewond.


Het ongeluk gebeurde rond 15.20 uur bij de Sasweg, op de grens van het industrieterrein Sluiskil en Axel. Er werden zeker vier brandweerwagens opgeroepen. Ook zijn meerdere ambulanceteams en een traumahelikopter ingezet. Rond 15.50 uur was de traumahelikopter ter plekke.

De trein is na de botsing ontspoord. Volgens de politie is de vrachtwagenchauffeur bekneld komen te zitten. Hij moest door de brandweer worden bevrijd. Hij is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ook de machinist van de goederentrein is naar het ziekenhuis vervoerd. De traumahelikopter is inmiddels vertrokken.

De trein was geladen met grote rollen staal. De vrachtwagen, een tankwagen, heeft Belgische kentekenplaten. De politie is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeluk. Rond 16.25 uur was ook een politiehelikopter ter plekke. De weg is ter plekke afgesloten.


Foto's

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Wee (24-10-2015 om 19:46)
Men rijd met een voertuig door het land wat een lengte heeft van soms wel 300 meter en een gewicht van meer dan 2000 ton. Zie ik gevaarlijke situaties dan neem ik niet de moeite om af te remmen want ik weet dat ik onmogelijk kan stoppen binnen de afstand die vrij en te overzien is. De grond waarop ik me voortbeweeg hebben we in eigendom dus wie doet ons wat, alles is wettelijk geregeld. Wat ik soms wel doe is toeteren. Als chauffeur heb ik wel eens snoeihard moeten remmen of mijn stuur omgegooid. Ik was trots dat het goed afliep. .
Eddy (23-10-2015 om 19:21)
Ik zie op de foto geen rood licht dat brand dus heb mijn twijfel of dat ook wel echt heeft gebrand, waarom leven we hier nog in de middeleeuwen dat er geen slagbomen zijn bij een toch vrij drukke overweg, is toch niet nederlands toch!!
mar (23-10-2015 om 15:54)
idd. ik bedoelde dat het lastig is daar om alles in de gaten te houden en dan ook nog eens te zien of het licht brand, je kan daar 100x passeren en geen trein zien rijden. Maar als je op de beelden kijkt, knipperen er geen lichten, dus mag de politie dat gaan bevestigen of ze wel werkten, of werden ze uitgezet. De machinist moet de lichten zelf aanzetten voor ie de overgang neemt, dus stel ik dat er nog heel wat vragen en antwoorden moeten komen. Maar dat is voor het onderzoek heh. Dan dat geval met die ammoniakgeur, dat kwam pas toen de bestuurder uit de cabine werd gehaald. Waar let men dan op, zoveel politie, zoveel brandweer is er dan niemand die aan de eventuele borden op de tank hebben gelet? Veiligheid voor alles zegt men, nou....
regelamtige gebruiker (23-10-2015 om 11:29)
dat was te verwachten. de treinen reden zeer onregelmatig dus het wordt routine om er langs te rijden. Misschien toch slagbomen?
John (23-10-2015 om 08:57)
@pe, relax....... ik denk dat mar bedoelt dat het daar een rotpunt is en dat er vaak door rood wordt gereden...
Fietser (23-10-2015 om 08:32)
Fijn. Iedereen door de Koegors. Dus automobilisten: OOK DE FIETSERS! Er ligt daar helaas nog steeds geen fietspad ;-(
Cookie-instellingen beheren