Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
4 files van totaal 15 km

'Trucker negeerde rode verkeerslicht'

Toegevoegd: 23-10-2015, 10.47 uur - Update: 23-10-2015, 11.35 uur
Er ontstond een flinke ravage.
Er ontstond een flinke ravage.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom
Door: Roland de Jong

AXEL - Het ongeluk tussen de goederentrein en de vrachtwagen gisteren op de grens van Axel en Sluiskil vond vermoedelijk plaats omdat de vrachtwagenchauffeur het rode verkeerslicht negeerde. Dat stelt de politie na een eerste onderzoek.


Het ongeluk gebeurde rond 15.20 uur op de spoorwegovergang bij de Sasweg en de Industrieweg (N686). "Een Belgische trekker met tankoplegger kwam vanuit de richting Yara. De 45-jarige bestuurder uit het Franse Barlin negeerde vermoedelijk het rode verkeerslicht en reed de spoorweg op waar op dat moment vanuit de richting Westdorpe een goederentrein kwam aanrijden", zo vertelt de politie.

Door de botsing die volgde kantelde de vrachtauto en de locomotief en de eerste wagon ontspoorden. Naast schade aan beide voertuigen ontstond ook aanzienlijke schade aan het spoor en het wegdek. De bestuurder van de vrachtwagen raakte bekneld. Hij is door de brandweer bevrijd en met een ambulance naar een ziekenhuis in Gent gebracht. "Hij is niet levensgevaarlijk gewond", zo zegt de politie.

De weg blijft ter plekke voorlopig nod dicht. De N686 is volgens de provincie Zeeland nog heel het weekend dicht vanwege opruim- en herstelwerkzaamheden. De verwachting is dat de weg maandag om 08.00 uur weer open is. De provincie raadt mensen aan om te rijden via de Koegorsstraat en de Tractaatweg.

Zie ook:
Weg Sluiskil voorlopig nog afgesloten (23-10-2015)
Truck gekanteld na botsing met trein   (22-10-2015)


Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
zeeuw (23-10-2015 om 22:49)
@Rambo uren lang is zacht uitgedrukt ik kom er dagelijks overheen, de lichten hebben wel eens 4 dagen aan gestaan dag en nacht dus goede werking, ga er maar eens voor staan. Sterkte voor de chauffeurs
rambo (23-10-2015 om 19:38)
het gebeurde regelmatig dat de lichten uren stonden te branden zonder dat er een trein aankwam er waren regelmatig storingen aan de licht instalatie en dan reed ook iedereen door het rode licht
ronnie castel (23-10-2015 om 19:05)
bij een vorig bericht kan je zien dat de kabels door de trein kapot gereden zijn en uiteraard branden de lampen dan niet meer.
Kaas (23-10-2015 om 17:42)
Een onbewaakte overgang is ook echt een goed plan op een weg waar erg veel gevaarlijke stoffen worden vervoerd.
Miesje (23-10-2015 om 17:10)
Weet 1 ding wel, s'ochtends reed de trein over de spoorwegovergang in de Koegorsstraat, nabij het gemaal van het waterschap en toen branden de lampen van de overgang NIET, of dit ook zo was aan de Sasweg weet ik niet, maar weet wel dat je vanuit die trein de lichten niet ziet knipperen.
fietser (23-10-2015 om 16:01)
@chauffeur, op de foto's van de 1e berichten zijn ook geen knipperende lampen te zien. Ik vind de verklaring van de machinist nogal snel gegeven. Hij moet ze volgens bekenden zelf aanzetten, de trein stilzetten...........maar zoals gezegd. De politie zal het moeten uitzoeken. Iedereen kan een foutje maken. Maar als het licht idd niet brandde dan is de chauffeur niet fout geweest. De machinist moet trouwens ook opletten, voor ie de kruising oprijdt net als iedere andere weggebruiker. Foutjes maken is gelukkig menselijk en hoop dat de chauffeur er bovenop komt, net gehoord dat het redelijk goed met hem gaat. Het is gebeurd en wat het verdere verloop is aan het onderzoeksteam.......
Cookie-instellingen beheren