Celstraf voor negeren gebiedsverbod

Toegevoegd: 23-10-2015, 21.48 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De 51-jarige W.S. uit Schoondijke hoorde vrijdag op de zitting van de rechtbank in Middelburg een gevangenisstraf van 36 maanden waarvan zes voorwaardelijk tegen zich eisen. S. wordt verdacht van belaging van zijn ex-vriendin en het negeren van een gebiedsverbod. Ook zou hij opdracht hebben gegeven om zijn ex-vriendin eens goed aan het schrikken te maken.

Twee jaar geleden kwam er een abrupt einde aan de relatie met zijn toenmalige vriendin, een sportschoolhoudster, en per direct werd S. het huis uitgezet. Zijn spullen werden buiten gezet en kleding werd vernield. Bijna dagelijks, en dat legio keren per dag bestookte hij zijn ex met sms'jes, telefoontjes, briefjes etc. Liet zij de hond uit, S. kwam haar tegen.

Bij de sportschool: S. was in de buurt en viel klanten en personeelsleden lastig. Was zij thuis: S. was in de buurt. Kortom dagelijks zou zij zijn bestookt met van alles en nog wat. Begin dit jaar werd de vrouw, dat zou in opdracht van S. zijn geweest, overvallen door twee mannen die haar een klap gaven en een lap met azijnzuur in haar gezicht duwden. Zij namen de benen toen ze begon te gillen.

Volgens S. was dat allemaal overtrokken. Van twee mannen die zijn ex zouden hebben mishandeld zei hij niets te weten en bovendien was hij ook hij slachtoffer geworden. De vriendin had hem net zo goed gestakeld en dat niet alleen, hij was ook twee keer in elkaar geslagen terwijl zijn ex toekeek. De uitspraak is op 6 november.