KNRM zoekt opstappers Veere en Neeltje Jans

Toegevoegd: 11-11-2015, 10.24 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De KNRM is op zoek naar opstappers voor de stations Veere en Neeltje Jans.

De KNRM redt mensen en dieren op zee en het ruime binnenwater. In Nederland gebeurt dit onder andere met reddingboten en op wereldzeeën door radio medisch advies. Professioneel opgeleide vrijwilligers zijn hiervoor dag en nacht beschikbaar. Jaarlijks komt de KNRM meer dan 3.000 keer in actie.

Er worden opstappers gezocht voor de reddingboten Koopmansdank (Neeltje Jans Noordzee), Fred (Neeltje Jans Oosterschelde) en de Oranje (Veere Veerse Meer). Een opstapper moet tussen de 20 en 45 jaar oud zijn en bij voorkeur ook overdag beschikbaar zijn. Hij moet na alarmering binnen 10 minuten aanwezig zijn. Verder moet de opstapper tegen een beetje water kunnen, bereid zijn om cursussen te volgen, gezond zijn en goed kunnen samenwerken.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met de KNRM Neeltje Jans op telefoonnummer 06-22209543 of via de mail [email protected]. De KNRM van Veere is bereikbaar op telefoonnummer 06-14029356 of via de mail [email protected].

Jan (13-11-2015 om 11:18)
Pas maar op met geld aannemen van de overheid. Voor je het weet heb je een hoop regelgeving in je nek. En mogelijk een manager cultuur net als bij de VRZ. Gelukkig is de KNRM een redelijke platte organisatie waar je nog niet gek wordt van alle regelgeving en officieren van dienst en nog meer van die onzin. Jammer dat de post niet meer bij de sluizen ligt. Dit had mogelijk vrijwilligers uit Nieuw en sint joosland of Arnemuiden kunnen trekken.
jeroen (12-11-2015 om 22:49)
Mensen, Knrm wil helemaal niets op financieel gebied te maken hebben met de overheid, omdat men dan ook aan de eisen en verplichtingen moet voldoen die de overheid stelt. Zoals nu het geval is bij de brandweer. Tevens is de Knrm geen onderdeel van de veiligheidsregio, zodat deze ook niet kunnen bepalen waar er wel en geen station mag staan. Knrm werkt wel samen met de veiligheidsregio, zoals het oppiepen van de mensen en de communicatie via p2000. Dit is dus ook jammer genoeg een reden waarom de kusthulpverleningsvoertuigen geen blauw zwaailicht mogen voeren, tot tegenstelling van menig reddingsbrigade.
Jansen (12-11-2015 om 18:28)
Woon je te ver af om op te kunnen stappen, zijn ze zeker gebaat met financiƫle ondersteuning! Al dat materieel van zuid tot noord met al het materiaal in de binnenwateren als de Scheldes, IJsselmeer en de wadden, vraagt miljoenen. En het is belasting aftrekbaar, want ze hebben ANBI status. Het reddingswezen is ermee gebaat en het kost u een schijntje. @duup - Dat het van de zotten is dat de overheid dit niet steunt is zeker. Ronduit absurd! Maar er gebeuren prachtige dingen vanuit het bedrijfsleven en vanuit financieel goed gesitueerden. Toch... Nieuwe boten kosten een vermogen en er zijn ieder jaar boten aan vervanging toe. Het voelt goed om zo bij te dragen al kun je zelf niet varen of opstappen.
duup (12-11-2015 om 12:12)
@Jansen- Ok dit wist ik niet... Ik praat vanuit een brandweermilieu en dit zijn onze ervaringen op dit gebied. Moest ik uit de buurt zijn, tekende ik gelijk... En Respect voor allen die zich hier voor inzetten! Eigenlijk te gek voor woorden dat dit niet ondersteund wordt door de overheid...
Felix (11-11-2015 om 22:46)
Helaas net iets te ver vanaf Middelburg.
why-not (11-11-2015 om 18:54)
Ik zou het zo graag doen , maar het gaat me niet lukken om in 10 minuten bij het water te staan helaas