Wedstrijd jeugdbrandweer in Sint Philipsland

Toegevoegd: 12-11-2015, 11.52 uur
Door: Rolf de Feijter

SINT PHILIPSLAND - Op zaterdag 14 november komt de Zeeuwse brandweerjeugd bijeen in Sint Philipsland voor de jaarlijkse onderlinge wedstrijden.

Alle Zeeuwse jeugdteams zijn deze dag vertegenwoordigd, in totaal doen 17 teams mee. Het jeugdteam van Sint Philipsland heeft deze dag de handen vol om de wedstrijd op rolletjes te laten lopen. Belangstellenden zijn van harte welkom om te komen kijken vanaf 08.00 uur ’s morgens. Zij kunnen zich melden op de Industrieweg 6 in Sint Philipsland.

Er worden twee banen uitgezet, één voor de junioren- en één voor de aspirantenploegen. De junioren spelen de wedstrijd in de klasse lage druk. De aspiranten strijden om de Zeeuwse titel in de klasse hoge druk. In totaal nemen acht junioren- en negen aspirantenploegen deel aan de wedstrijd. De onderlinge Zeeuwse jeugdbrandweerwedstrijd vindt jaarlijks plaats. Ieder jaar organiseert een ander team de wedstrijd.

De prijsuitreiking vindt naar verwachting omstreeks 17.30 uur plaats in dorpshuis De Wimpel, Eendrachtstraat 52 te Sint Philipsland. De prijzen worden uitgereikt door de burgemeester van de gemeente Tholen, mevrouw G.J. van de Velde-de Wilde.