Jeugdbrandweer wedstrijden Sint Philipsland

Toegevoegd: 16-11-2015, 11.50 uur
De brandweerwedstrijden in Sint Philipsland.
© Foto: Leendert van der Klooster
Door: 112 Markiezaten

SINT PHILIPSLAND - Zaterdag hebben 17 jeugdbrandweer teams uit Zeeland deelgenomen aan de onderlinge Zeeuwse jeugdbrandweerwedstrijden in Sint Philipsland. De winnaars zijn bekend gemaakt door de burgemeester.

Junioren
De junioren moesten een brand blussen in een molen aan de Zuiddijk in Sint Philipsland. Bij aankomst kwamen ze eerst een slachtoffer tegen bij de ingang van de molen. Het slachtoffer is door de ambulance op de brancard gelegd afgevoerd. Na een eerst verkenning bleken er twee deuren in de molen aanwezig te zijn. Achter allebei de deuren was een brandhaard. Door middel van de deurprocedure is de deur geopend en de brand geblust.

De uitslag
1. Bruinisse, 2. Goes-2, 3. Vlissingen, 4. Westerschouwen, 5. Veere, 6. Goes-1, 7. Terneuzen, 8. Middelburg

Aspiranten
De aspiranten kregen een melding van assistentie aan de politie aan de Zuiddijk te Sint Philipsland. Aanrijdend werd bekend dat het om een ramkraak ging van een geldautomaat. Terplaatse was de politie bezig om een verdachte aan te houden. Na dat de verdacht aangehouden was het veilig voor de brandweer om hun werk te doen. Er bleek een auto tegen de muur van de geldautomaat te staan die in brand stond. De bestuurder zat nog in de auto die gewond was aan zijn hoofd. De aspiraten moesten de brand blussen en de bestuurder overdragen aan de ambulance. De brand was overgeslagen naar het pand. Een binnen aanval was nodig om de brand in het pand te bestrijden. Tijdens de verkenning bleek er in het pand nog een slachtoffer aanwezig te zijn. Dit slachtoffer is gered en naar de ambulance gebracht. Daarna is de brand binnen afgeblust.

De uitslag
1. Terneuzen, 2. Goes-2, 3. Vlissingen, 4. Bruinisse, 5. Westerschouwen, 6. Middelburg-1, 7. Goes -1, 8. Zierikzee, 9. Middelburg