Voetjesactie in wijk Mannee in Goes

Toegevoegd: 03-12-2015, 11.34 uur
Door: Rolf de Feijter

GOES - De politie en de wijkvereniging Mannee hielden woensdagavond een voetjesactie in de wijk Mannee in Goes.

Tussen 18.15 en 20.00 uur liepen de politie en enkele leden van de wijkvereniging door de wijk. Op tien plaatsen werden situaties aangetroffen, die verbeterd konden worden. Bij deze woningen werden 'voetjes' achtergelaten en aan mensen werd het advies gegeven om hun huis of schuur beter te beveiligen.

De woningen in de wijk Mannee zijn vooral nieuwe woningen. Wat de controleurs vooral ontdekten, was dat het 'gedrag' van enkele buurtbewoners kon verbeteren, zoals het openlaten van schuurdeuren met daarin fietsen en dure gereedschappen. Ook werden kliko's en ladders naast het platte dak aangetroffen. Verder trof men twee keer een sleutelbos op een schuurdeur aan. De voetjesactie werd erg positief ontvangen.

In de wijk Mannee zijn bewoners inmiddels ook gestart met een BuurtWhatsApp groep om signalen van verdachte situaties snel te signaleren en inbraken en dergelijke tegen te gaan. Dit initiatief wordt over de gehele wijk uitgebreid.