Aanhouding wegens overlast vuurwerk bij station

Toegevoegd: 09-12-2015, 10.32 uur
Door: Rolf de Feijter

GOES - Dinsdagmiddag om ongeveer 14.40 uur is een 14-jarige jongeman aangehouden op het station in Goes omdat hij vuurwerk afstak.

Sinds een paar weken komen er klachten van reizigers en omwonenden dat er veel overlast is rondom het station in Goes. De overlast wordt voornamelijk veroorzaakt door jongeren die bijvoorbeeld vuurwerk afsteken, zich ‘hinderlijk’ ophouden en rotzooi maken die ze vervolgens niet opruimen.

Dinsdag kon de politie iemand op heterdaad betrappen. Een 14-jarige jongen uit ’s-Heerenhoek stak, onder het toeziend oog van agenten, een stuk vuurwerk af en gooide dit bij de fietsenmaker op de trap. De jongen is vrijwel direct aangehouden en ontkende in eerste instantie dat hij vuurwerk had gegooid. Uiteraard kwam hij daar niet mee weg, want de agenten hadden het zelf waargenomen.

De jongen is meegenomen naar het politiebureau en heeft daar een verklaring afgelegd. Zijn ouders zijn in kennis gesteld en hebben hem opgehaald op het politiebureau. Zowel de ouders als de jongeman gaven toestemming dat zijn straf met een HALT-maatregel wordt afgedaan.

De politie blijft in de komende tijd controles uitoefenen in de omgeving van het station in Goes.

piet (9-12-2015 om 19:08)
Gaat helemaal verkeerd met onze bevolking als je rond je heen kijk, wij zijn allemaal jong en ondeugend geweest!! Zijn de meeste van ons vergeten.
ZEEUW (9-12-2015 om 14:07)
plus boete voor de overlast en mensen die aan het werk zijn gezet je kan ze alleen maar in de portemonee pakken
wim (9-12-2015 om 13:43)
Een snotneus van 14 jaar stak een stuk vuurwerk aan waar de agent bij stond die daarna het ventje mee nam naar het bureau het zal je jongen maar wezen.
marc (9-12-2015 om 12:00)
Er worden vernielingen gedaan, inbraken gepleegd, fietsen gestolen, meisejs op sociale media kapot gemaakt, scheidsrechters in elkaar gebeukt!! En wat gaan we doen : op kinderen jagen met een rotje. Doe even normaal zeg.
John (9-12-2015 om 11:18)
Gelijk 250 Euro boete laten betalen,het Haltwerk kost enkel maar geld. Er zijn twee mogelijkheden om te straffen,pak op je sodemieter of in de portemonnee.
Tom (9-12-2015 om 11:17)
@ P. Als de jongen geen toestemming geeft dan krijgt hij een geldboete of mag hij zich verantwoorden voor de jeugdrechter. HALT is een alternatieve straf en daar moet je mee akkoord gaan. Echter is het voor de jongere vaak beter daarmee akkoord te gaan, komt namelijk niet op je strafblad. Goed werk van de politie!