Geen files

Vlissinger aangehouden voor brandstichting

Toegevoegd: 12-12-2015, 13.56 uur
Door: Rolf de Feijter

VLISSINGEN - De politie heeft donderdagavond een 51-jarige inwoner van Vlissingen aangehouden. De man wordt verdacht van brandstichting.

Rond 22.30 uur kreeg de meldkamer in Middelburg een melding van een binnenbrand in een woning aan de Wijenburg in Vlissingen. Bij aankomst van de brandweer bleek de brand inmiddels te zijn gedoofd en dat er geen personen meer in het pand aanwezig waren.

Uit eerste onderzoek bleek dat er vuurwerk door een ruit van de woonkamer naar binnen was gegooid. Door de korte brand liepen enkele meubelstukken brandschade op. De 46-jarige bewoner heeft het projectiel naar buiten gegooid om erger te voorkomen.

Enkele getuigen hadden een personenauto zien wegrijden en meldden dat aan de politie. Agenten gingen direct op zoek naar het voertuig, maar trof het niet aan. Korte tijd later kreeg de politie een melding van Rotterdamse collega's dat de 51-jarige man zich op het politiebureau in Rotterdam was komen melden en hij direct was aangehouden.

In zijn auto werd vuurwerk aangetroffen. De verdachte is overgebracht naar Middelburg, waarna hij uitvoerig is gehoord. Het onderzoek wordt voortgezet.

Zie ook:
Vuurpijl bij woning naar binnen geschoten (11-12-2015)