Man verdacht van brandstichting in eigen huis

Toegevoegd: 16-12-2015, 09.08 uur
De man is aangehouden en overgebracht naar Torentijd in Middelburg.
© Foto: Wilco Roeleven
Door: Rolf de Feijter

GOES - Een bewoner van een woning aan de Mattheus Smallegangesbuurt in Goes is dinsdagavond rond 23.00 uur aangehouden op verdenking van brandstichting in zijn eigen huis.

Rond 22.55 uur werd bij de meldkamer gemeld dat er brand woedde in een woning aan de Mattheus Smallegangesbuurt. Toen de hulpdiensten ter plaatse kwamen bleek dat er geen mensen of dieren meer in het huis aanwezig waren. De bewoner van het pand stond buiten.

De brandweer heeft zich de toegang tot het huis verschaft door de ramen uit de sponningen te halen en is de brandhaard gaan blussen. Er was er nog even sprake van dat de omliggende woningen ontruimd moesten worden, maar gelukkig was dat niet nodig en was de brand snel gedoofd.

In de tussentijd spraken agenten met de bewoner van het huis. Omdat hij nogal tegenstrijdige verklaringen aflegde over het ontstaan van de brand is hij aangehouden op verdenking van het stichten van brand in zijn eigen huis. In de tuin van het pand trof de politie nog een scooter aan die van diefstal afkomstig bleek. Die scooter is in beslag genomen. Ook bleek dat er voor de man nog een boete van ongeveer 1000 euro openstond.

De bewoner is overgebracht naar een politiecel in Torentijd waar hij vandaag gehoord gaat worden over zijn betrokkenheid bij de brand.