Jeugdbrandweer Veere tweede plaats bij wedstrijden

Toegevoegd: 13-05-2006, 23.42 uur
Door: Manfred Berrevoets [Redactie HVZeeland.nl]

ZOUTELANDE - De jeugdbrandweer van de gemeente Veere heeft vandaag de tweede plaats behaald op de provinciale wedstrijden in Purmerend.

Samen met elf andere korpsen gingen de jonge spuitgasten de strijd aan om de eerste plaatst te behalen.

De eerste plaats werd gehaald door de jeugdbrandweer uit Hagenstein met 1106 punten. De jeugdbrandweer Veere scoorden in het totaal 1066 punten, goed voor een tweede plaats. De derde plaats werd behaald voor de jeugdbrandweer uit Hoorn met 1048 punten.

Ondanks dat de jeugdbrandweer speelt met enkele nieuwe leden is de samenwerking perfect te noemen. Op het gebied van bevelvoerder en aanvalsploeg 1+2 scoorden scoorden men als beste van alle korpsen.

Ouders waren dan ook trots op de toekomstige brandweermanen. Na een lange reis werden zij dan ook verwelkomd op de kazerne in Zoutelande door luide toeters, blauwe zwaailampen en een flink waterscherm wat speciaal georganiseerd was voor de thuiskomst van de winnaars.

Op 17 juni aanstaande zal men opnieuw een wedstrijd spelen in Gouda.