1 file van totaal 6 km

Vrijwilligers voor nieuwe brandweerpost gezocht

Toegevoegd: 12-01-2016, 21.27 uur

GOES - De Veiligheidsregio Zeeland zoekt brandweervrijwilligers voor de nieuw te bouwen brandweerpost in Goes-West. De nieuwe kazerne is een extra kazerne naast de nu al bestaande post aan de Oranjeweg.

Op de post in Goes-West wordt een tankautospuit gestationeerd die nu aan de Oranjeweg staat. Naast deze tankautospuit wordt ook een hulpverleningsvoertuig in de nieuwe post geplaatst. Volgens de Veiligheidsregio komt de nieuwe post de brandweerzorg ten goede. "Spreiding van het materieel zorgt voor kortere aanrijtijden in de gemeente en de rest van de regio", aldus woordvoerder Mirja Vis.

Waar de kazerne gaat komen is overigens nog niet bekend. "Naar een exacte locatie voor de nieuwe kazerne wordt momenteel nog gezocht", aldus Vis. Desondanks wordt nu de werving dus al in gang gezet. "Voordat de nieuwe post echt operationeel kan zijn, dienen er echter wel voldoende vrijwilligers te worden gevonden en opgeleid", aldus de Veiligheidsregio. De nieuwe post zal overigens niet uitsluitend bestaan uit nieuwe brandweerlieden. Er gaat namelijk ook een aantal brandweerlieden over van de huidige posten aan de Oranjeweg en die in 's-Heer Arendskerke.

Aanstaande zaterdag gaat het brandweerkorps van Goes nieuwe spuitgasten werven. Dat doen ze bij de Polderfair 2016 in wijkcentrum de Spinne aan de Joseph Lunslaan in Goes. Postleden vertellen geïnteresseerde bezoekers over de plannen met de kazerne in Goes-West, het brandweervak, de eisen waaraan vrijwilligers moeten voldoen, het opleidingstraject en de vergoedingen.

Weltschmerz (14-1-2016 om 12:55)
Ja, en Google maar eens even op vertrek (vorige) directeur veiligheidsregio Zeeland. Weet je meteen hoeveel geld er NIET gebruikt wordt voor 'brandweerzorg'. We worden gegijzeld door bureaucraten, technocraten en kleptocraten...
Jan (13-1-2016 om 18:47)
Rob@ je hebt volkomen gelijk. Ik hoor overal een negatief geluid als het gaat om de top van de VRZ. Terug naar de basis en weg met manager cultuur.
rob (12-1-2016 om 23:38)
zorg eerst maar eens voor de bestaande kazernes in zeeland. Dat de bestaande vrijwilligers het weer naar hun zin krijgen het verloop wordt daar gigantisch