Boetes bij bromfietscontroles Vlissingen

Toegevoegd: 19-01-2016, 16.39 uur
Eén van de bromfietscontroles in de gemeente Vlissingen.
© Foto: Twitter / Team Verkeer ZWB
Door: Rolf de Feijter

VLISSINGEN - Vandaag werd er in de gemeente Vlissingen, op twee verschillende locaties, een bromfietscontrole gehouden. Hierbij werd er samengewerkt met het verkeersteam van de politie.

In het kader van het landelijke project Brom Effe Normaal werden brom- en snorfietsen gecontroleerd op de technische eisen, werden ze op de rollenbank gezet om snelheid te meten en werden ook de bestuurders onder de loep genomen.

Uiteindelijk werden 24 brom- en snorfietsen gecontroleerd waarvan er 11 niet voldeden aan de gestelde technische eisen. De bestuurders hiervan kregen te horen dat hun voertuigen opnieuw bij de RDW gekeurd moet worden. Tot die tijd mogen ze niet meer rijden.

Verder werden 4 bestuurders bekeurd voor het rijden zonder geldig rijbewijs in de categorie AM.

zeeuw (20-1-2016 om 09:29)
11 van de 25? bijna 50% dus... misschien een idee om dit eens vaker te doen dan?
criticus (20-1-2016 om 08:50)
Wel wat laat! De politie heeft eerst de bromfietsers voor het opvoeren e.d. een vrijbrief gegeven door totaal niet te controleren. Geen brom- of snorfietsfiets, die tegenwoordig op de weg rijdt is opgevoerd en gaat veel sneller, dan de toegestane snelheid. Als je op een fietspad rijdt komen er bromfietsen langs, die soms wel tussen de 60 en 80 kilometer rijden en de politiek maar zeggen, dat het niet gevaarlijk is. Nu wordt het dweilen met de kraan open. Dit is meer korte termijn politiek en zo kom je toch weer in het nieuws?
kees (19-1-2016 om 23:42)
Blijkbaar zijn er mensen die niet jong zijn geweest of altijd heilige boontjes zijn geweest en dus de brommerrijdende jeugd niet begrijpt. wat is er nou leuker als een beetje doorrijden, 30 jaar geleden ging ik ook met 80 over de weg en met mij nog een heleboel. om ze gelijk naar de rdw te sturen gaat volgens mij te ver. gewoon de opvoerspullen inleveren en een boete is genoeg. maar ja als je een scheet laat ben je al strafbaar in Nederland. Zorg liever voor hier en daar een baan waar ze lekker kunnen raggen op een sloopbrommer zonder lid te hoeven worden van een club. kom maar op zuurpruimen met jullie reacties.
albert (19-1-2016 om 22:53)
@R Herkeuring bij de RDW kost maar 64 euro, maarrr... je moet er wel voor naar de RDW in Roosendaal dus dat gaat wel wat tijd kosten.
bierbuik (19-1-2016 om 22:47)
Ay, dat kost geld die herkeuring/RDW hehe... Hint: Als je brommertje nou in orde is, vraag je om 'n blauw papiertje met stempel vd politie, kan je dat de volgende keer laten zien als ze er weer (eens) staan ;)
Ikke (19-1-2016 om 18:10)
Goed zo!! Op de (nieuwe) kleverskerkseweg in Middelburg mag je 50 en daar wordt je geregeld ingehaald door brommers. Die rijden dus echt geen 40 maar zeker 80. Hoppa ook maar even gaan staan.