Taakstraf voor dealen en bezit drugs

Toegevoegd: 21-01-2016, 15.48 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft donderdag de 42-jarige D. C. uit België veroordeeld tot een taakstraf van 80 uur en een celstraf gelijk aan het voorarrest van 43 dagen. De officier van justitie had twee weken geleden vijf dagen en honderd uur méér gevorderd.

C. kreeg die straf omdat hij in Axel, waar hij toen bij zijn vriendin woonde, van april 2009 tot en met het politiebezoek op 18 april 2011 heeft gedeald in amfetaminen en bij zijn aanhouding in het bezit was geweest van bijna honderd gram speed.

Zijn inmiddels ex, de 35-jarige Axelse V. van H. is voor haar aandeel in 2014 al veroordeeld. Zij kreeg toen 180 uur taakstraf en een celstraf van 43 dagen opgelegd. Het stel is uit elkaar en het dochtertje verblijft bij zijn ex. Volgens C. dealt nog steeds en heeft hij daarom zowel Jeugdzorg als de politie daarover ingelicht. Volgens C. doen beide instanties niets.

Zie ook:
Eis 180 uur taakstraf voor drugsdealer (07-01-2016)

Vlissingen (23-1-2016 om 11:21)
@Henri v M Het is inderdaad belachelijk dat alcohol zo'n hoge straf krijgt, maar dat wil niet zeggen dat deze straf vergelijkbaar ermee is. Dealers en kopers doen vrijwillig zaken met elkaar en als jij dronken iemand doodrij of auto vernielt is dat niet zo. Vind ook dat de politie dus niet zo bezig moet zijn met dealers en/of kopers. Waardes stijgen er alleen maar van en het is ieders eigen verantwoording of diegene drugs wilt gebruiken, dat hoeft een overheid niet te beslissen. Dat dus rijden met alcohol zwaarder wordt bestraft is niet meer dan logisch, maar ook daarin is de Nederlandse wetgeving wat doorgeschoten als je het mij vraagt.
Marco (22-1-2016 om 14:49)
80 uur taakstraf.... voor drugs dealen... En geen straf (meer) uitzitten. Wat een gek land en ultieme uitvallocatie voor criminelen is het hier toch.
Henri v M (22-1-2016 om 10:48)
Ik kan wel janken wat een K%$ land !! Ik ben met 2 x 0.8 promille gepakt ( je mag 0.5 ) zonder schade gereden of aanrijding en ik krijg 1 jaar rijontzegging en 220 uur werkstraf en 2200 euro boete en 10 jaar lang her controle's van CBR ( ook zelf moeten betalen ) ... Terwijl ik al 26 jaar schadevrij rij ! Ik was ook fout ja maar voor drugs en mensenlevens kapot en verslaafd maken krijg je dit lachertje als straf ???????
Johan (22-1-2016 om 10:37)
Goedendag zeg! Die zal zijn lesje wel geleerd hebben na een veroordeling van 43 jaar. Ah wacht....nee 43 dagen staat er. Wat een land.