13-jarige jongen slachtoffer van straatroof

Toegevoegd: 09-02-2016, 10.51 uur

MIDDELBURG - In de fietstunnel onder de Kanaalweg in Middelburg is maandag een 13-jarige jongen het slachtoffer geworden van een drietal brutale straatrovers. De jongen hield aan het voorval een pijnlijke enkel en een kapotte telefoon over.

De jongen fietste volgens de politie tussen 15.50 uur en 16.00 uur vanaf de Segeersweg de tunnel in. Daar zag hij één van de daders, een 16 á 17-jarige jongen met een witte jas met capuchon staan. De twee andere daders kwamen vanaf de trap van het busstation naar beneden de tunnel in.

De jongen werd door één van de drie tegengehouden en vervolgens van zijn fiets afgetrapt. Hij werd door de jongen in de witte jas beetgepakt en door één van de andere daders, een jongen met een zwarte jas afgetast. Daarbij werd door de derde dader, een jongen in een beige jas, een broekzak van het slachtoffer opengesneden.

De telefoon van de jongen viel vervolgens uit zijn broekzak. Toen de dader met de zwarte jas het toestel wilde oprapen trapte het slachtoffer op zijn hand. Er kwam vervolgens een fietser aangereden uit de richting van Dauwendaele. Daarop ging het drietal straatrovers er zonder buit vandoor via de trap van het busstation.

Signalementen
De politie onderzoekt de zaak en is op zoek naar getuigen van deze straatroof. En dan met name de fietser die de jongen heeft geholpen na het incident. Van de daders is een signalement bekend. Het gaat om drie jongens van rond de 16-17 jaar oud. Dader 1 droeg een witte jas met capuchon en bontkraag, hij had een zwarte bandana met witte doodskop voor zijn gezicht. Verder droeg hij een zonnebril.

Dader 2 droeg een beige jas met capuchon en bontkraag, een sjaal voor het gezicht en een zonnebril. Dader 3 droeg een zwarte jas met capuchon en bontkraag. Onder de capuchon droeg hij een zwarte Adidas-pet met witte letters, een sjaal voor zijn gelaat en ook hij had een zonnebril op. Verder droeg deze dader een zwarte broek met gouden rits die diagonaal van de linkerheup naar het rechterbovenbeen liep.

zeeuw (14-2-2016 om 08:03)
Walgelijke reacties. Kortzichtig en erg oppervlakkig. Zijn we vergeten dat dit 30 jaren geleden ook voortkwam. Het enigste verschil is dat we toen geen (a) sociale media hadden om ons bot te vieren en allerlei ongenuanceerde uitspraken de wereld in te gooien. Bepaalde bevolkingsgroepen de schuld geven wat er nu allemaal gebeurd in de wereld. Mensen kijk voordat u uw vinger wijst en uw mond opentrekt naar uw eigen asociale gedrag.
Iemand (10-2-2016 om 14:07)
Dit komt door de jarenlange zieligheids industrie en pampering. maar helaas zijn zoveel zeeuwen links dat iedereen pas bij draait met hun mening als we in de minderheid zijn. nederland islamiseert en dit tuig is just the beginning slaap lekker verder en succes voor de mannen met dochters het gaaat nog een hele erge wilde westen worden.. kijk maar naar de randstad? waarom blijven wij zo links en sociaal? omdat we zwak en tolerant zijn en dit land kwijt zijn voor we het weten.
wim (9-2-2016 om 19:35)
J uit Z (9-2-2016 om 19:13)
Helaas was ik net te laat,had de jongens graag tegen gekomen daar wacht ik al lang op maar mij overkomt het helaas niet, want dan lopen er geen drie meer rond, zie regelmatig apart volk lopen want werk in de buurt sterke jongen
Anneke (9-2-2016 om 18:07)
Discriminatie P? Ja, van TUIG dat dit soort praktijken hanteert, stelletje lafbekken zijn het!
Vlisje (9-2-2016 om 17:56)
@P Ik geloof niet dat deze reacties ook maar iets met discriminatie te maken hebben. Helaas is de waarheid gewoon niet anders...