Zierikzeeënaar om het leven gekomen bij ongeval

Toegevoegd: 25-05-2005, 13.55 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]
SEROOSKERKE (S) - Bij een eenzijdig motorongeluk is dinsdagavond een Zierikzeeënaar om het leven gekomen.

Rond tien uur 's avonds reed een 45-jarige man uit Zierikzee met zijn motor met zijspan over de Serooskerkseweg in de richting van Burgh-Haamstede. Vermoedelijk werd de man tijdens zijn rit onwel en belandde hij vervolgens in de berm.

Nadat de man in de berm terrecht is gekomen, is hij vermoedelijk over de kop geslagen en vervolgens in een naast de weg gelegen sloot tot stilstand gekomen. De man, een oud-voorzitter van motorclub The Lost Ones in Zierikzee, werd vervolgens door omstanders uit de sloot gehaald.

Zij belden daarop de hulpdiensten en gaven door dat de man niet veel teken van leven meer gaf. Daarop alarmeerde de Zeeuwse alarmcentrale de ambulancedienst en de blusgroep van de brandweerkazerne in Haamstede. De brandweer rukte even later uit met de tankautospuit 4837.

Toen het ambulancepersoneel ter plaatse kwam was al snel duidelijk dat de man er slecht aan toe was en vrijwel direct werd gestart met de reanimatie van de man. Het mobiel medisch team van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam kwam met een busje ter plaatse om medische assistentie te verlenen.

Na ongeveer een half uur verlieten de medische hulpverleners al reanimerend de plaats van het ongeval en gingen zij per ambulance op weg naar het Oosterscheldeziekenhuis in Goes. De Zierikzeeënaar is diezelfde avond nog in het ziekenhuis overleden.