Zwemtrainer verdacht van fotograferen kinderen

Toegevoegd: 02-03-2016, 19.15 uur

VLISSINGEN - De politie is een onderzoek gestart naar een 22-jarige zwemtrainer uit Middelburg. Hij wordt ervan verdacht stiekem foto’s te hebben gemaakt van enkele jeugdleden van Zwem en Polo Vereniging ‘De Zeeuwse Kust’. Dat zou zijn gebeurde in het Vrijburgbad.

De zaak kwam aan het rollen toen op 13 januari door een vader van éém van de kinderen aangifte bij de politie werd gedaan. Iemand zou een meisje hebben gefotografeerd, terwijl zij zich stond om te kleden in een kleedhokje in zwembad Vrijburgbad. Vanaf het moment van de aangifte zijn politie en justitie bezig geweest met de zaak en is het onderzoek serieus opgepakt.

Het onderzoek leidde uiteindelijk naar een zwemtrainer van zwemvereniging ‘De Zeeuwse Kust’. Donderdag 25 februari is huiszoeking bij de man gedaan. Er werden een computer en een telefoon in beslag genomen. Deze worden nu door de politie verder onderzocht op eventueel belastend materiaal. Een eerste beeld is dat ook enkele andere kinderen gefotografeerd zijn tijdens het omkleden.

De betrokken zwemtrainer is onmiddellijk door het bestuur van de zwemvereniging geschorst van alle activiteiten die hij voor de club deed. Omdat het onderzoek nog loopt, is hij nog niet aangehouden. Vanavond zijn de leden en ouders van de zwemvereniging door het bestuur over de zaak geïnformeerd. De informatieavond vond plaats in het stadhuis van Vlissingen. Aanwezigen konden ook vragen stellen aan het Openbaar Ministerie, de gemeente en de politie.

De politie en het Openbaar Ministerie onderzoeken of en welke rol de man bij het fotograferen heeft. Zij wijzen erop dat momenteel alleen sprake is van het stiekem fotograferen van enkele kinderen en roepen leden, ouders, media en andere betrokkenen op om de resultaten van het politieonderzoek af te wachten voordat wordt geoordeeld.

Janspommerans (3-3-2016 om 14:48)
Zo jong en dan je leven al getekend door zo'n oerstomme actie. Dat blijft hij zn hele leven meedragen.
wtf (3-3-2016 om 00:27)
Wat bezielt zulke mensen?!? Hoe haal je het uberhaupt in je hersens om zulke dingen te gaan doen... daar kan ik echt met mn verstand niet bij..
Janneke51 (2-3-2016 om 21:24)
Niet aangehouden? Hij heeft kennelijk een hele serie foto's van kinderen die in hun blootje staan.....dat is geen reden om hem lopende het onderzoek te laten logeren in Torentijd?