Twee inbraken in sportkantines opgelost

Toegevoegd: 05-03-2016, 17.52 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Zaterdagmorgen is in een woning aan de Prinses Maximastraat in Middelburg een 17-jarige inwoner uit die plaats aangehouden.

De man wordt verdacht van een inbraak bij de tennisvereniging aan de Veerseweg in Veere. Op maandagmorgen 29 februari werd er een inbraak in het clubgebouw ontdekt. De dader(s) vernielden een ruit en een binnendeur. Door de tennisvereniging werd aangifte gedaan, waarna de politie een onderzoek instelde.

Het politieonderzoek leidde naar de 17-jarige Middelburger. Tijdens het verhoor bekende hij deze inbraak te hebben gepleegd. Tevens bekende hij te hebben ingebroken bij de voetbalvereniging aan de Bieweg in Veere. Zondagmiddag 28 februari werd daar ingebroken in het clubgebouw. De dader(s) vernielden een ruit en namen flesjes bier uit de koelkast mee.

De jongeman werd zaterdagmorgen na zijn aanhouding overgebracht naar het politiecellencomplex Torentijd in Middelburg, waar hij werd verhoord. Hij verliet rond 16.00 uur het cellencomplex, nadat hij eerst van de officier van justitie een dagvaarding had gekregen. Hij zal zich op een later moment voor zijn daden voor de rechter moeten verantwoorden.

Rick (6-3-2016 om 16:09)
Beste Peter, Deze jongen heeft nu spijt, nadat hij opgespoord is, ja. Als hij niet gevonden was, zou hij zich zeker niet gemeld hebben vanwege spijt... Wat is dit trouwens voor wartaal over bontkraagjes en zo? Wat heeft dat met die inbraken te maken? Jouw ontwikkelingsniveau is kennelijk niet veel beter als je jouw reactie zo leest. "Een betere baan als jou": Correct is: dan jij"!
Peter P (6-3-2016 om 14:10)
Ja Adrie, praat maar een beetje normaal ook, want zo te zien ben je ook niet veel beter. en Anneke, ver gezonken? dit valt wel mee. Als je iemand te lijf gaat zoals die bontkraagjes of zelfs doodmaakt dat is te ver gaan. Maar deze jongen heeft gewoon spijt van zijn daden en heeft straks een betere baan als jou.
Anneke (6-3-2016 om 12:09)
Als je met je 17 jaar al zo ver gezonken bent, wie trekt jou dan nog naar de goede kant?
adrie (6-3-2016 om 08:11)
17 jaar. Heeft deze snotneus nooit geleerd van ... mijn en dijn?? Geen respect voor wat anderen in hun vrije tijd allemaal opbouwen voor hun cluppie Respect voor normen en waarden is bij dit ventje ver te zoeken.
Andre (5-3-2016 om 19:33)
17 jaar? ik zeg 5 jaar cel en zijn ouders ook.