Politie arresteert verdachten cocaïneboot

Toegevoegd: 12-04-2016, 22.51 uur
Door: Omroep Zeeland

MIDDELBURG - De politie heeft afgelopen dagen twee mensen opgepakt voor betrokkenheid bij de smokkel van 1200 kilo cocaïne via een sportvisboot die begin dit jaar aanspoelde in Cadzand-Bad. Een van de arrestanten is een 51-jarige man uit gemeente Moerdijk die een tak van motorclub No Surrender leidt. De andere verdachte is een 62-jarige man uit de gemeente Bergen op Zoom.

In de woning waar de opgepakte voorman van No Surrender verbleef, zijn onder meer drugs en een geladen vuurwapen aangetroffen.

Bij doorzoekingen in Barendrecht, Bad Nieuweschans en Rotterdam zijn ook diverse goederen in beslag genomen, zoals laptops, telefoons, USB-sticks, bankpassen en administratie. In totaal zijn er nu 11 mensen opgepakt voor de smokkel van de partij cocaïne ter waarde van 30 miljoen euro.

Medio maart werden in de zaak ook al twee mannen aangehouden. Het ging toen om een 41-jarige Winschotenaar en een 45-jarige man die werd opgepakt in het Oost-Groningse Oldambt. Beide zijn bemanningsleden van de sleepboot 'Marian V'. Die sleepboot vertrok eind december 2015 vanuit Paramaribo naar Rotterdam. Vermoedelijk is vanaf deze sleper de partij cocaïne overgeheveld op het sportvisbootje de ‘Zeeland’.

Het sportvisbootje kwam op 15 januari door een storm in de problemen. De KNRM redde de vier bemanningsleden. Het bootje spoelde stuurloos aan op het strand van Cadzand-Bad. Op het bootje vonden politie en douane de grote partij drugs. De schipper van het vaartuig werd dezelfde dag al aangehouden.

Vlissingen (15-4-2016 om 14:03)
O nee Karin, tuurlijk niet. Suiker industrie worden geen miljoenen mee verdiend. Pfff. Er sterven meer mensen aan kanker en hart/vaatziekten dan cocaïne op jaarbasis. Gewoon pure feite. Ik zeg ook niet dat die zooi gelegaliseerd moet worden, ik zeg alleen dat altijd alleen drugs in negatief daglicht staat terwijl de halve maatschappij ziek en gestoord is, wat wel legaal is.
Karin (14-4-2016 om 11:01)
Vlissingen!!! Zo kan je wel doorgaan met verslavingen. Wat denk je van roken. Maar dat is toch niet te vergelijken met drugs waar miljoenen aan wordt verdiend. En waar georganiseerde criminaliteit achter zit die over lijken gaan!
sluiskillenaar (14-4-2016 om 09:11)
wat ik me af vraag; als de man voorzitter geweest was, van de plaatselijke schaakclub, zou dat dan ook vermeld worden in dit bericht? just saying...
Vlissingen (13-4-2016 om 12:25)
@Albert Zijn meer mensen die dit spul gebruiken als partydrug dan verslavend. Ja ook die heb je ertussen zitten, net als suiker verslaafden, vet verslaafden en smartphone verslaafden. Vooral aan die eerste 2 gaan per jaar duizenden mensen kapot in Nederland sterker nog, suiker wordt door meerdere wetenschappers gezien als meer verslavend dan cocaïne. Mensen sterven met bosjes aan kanker en hart en vaatziekten en ook daar zit ook grote producent achter die legaal te werk mag gaan. Dus als je wat typt, doe het dan goed, denk zelf ook even goed na en open je ogen. Verder is coke natuurlijk ook rommel en ik blijf er van van uit de buurt, maar dat terzijde.
albert (13-4-2016 om 06:04)
Haha die zitten niet in de panama - papers maar panama - poeders... Goedzo Politie vette actie mooi, oppakken dat soort tuig die geld verdienen over de verslaving van mensen heel treurig... Moet je eens goed over nadenken eventjes, je verdient geld aan drugs die andere mensen kapot maken en dood gaan... Geld is niet alles, karma pakt je gewoon weer terug, die ellende en 10 jaar cel is dat geld niet waard !!!