Kind zwaargewond bij botsing Kapelle

Toegevoegd: 24-04-2016, 17.37 uur

KAPELLE - In Kapelle is zondagmiddag een fietser van 9 jaar oud uit die plaats zwaargewond geraakt bij een botsing met een personenauto.

Het slachtoffer fietste rond 15.40 uur samen met twee andere kinderen bij de Vroonlandseweg, een 30-kilometerzone, toen hij werd aangereden door een 66-jarige inwoonster van Kapelle. Vermoedelijk stak het jongetje van achter een geparkeerde bestelbus de straat over waardoor hij pas laat werd opgemerkt.

Het slachtoffertje kwam met zijn fiets over de auto terecht. Naast de ambulancedienst werd ook een traumahelikopter opgeroepen maar die is niet meer ter plaatse gekomen. De jongen liep zwaar hoofdletsel op en is overgebracht naar een ziekenhuis. Hij was volgens de politie wel aanspreekbaar.

De politie heeft ter plaatse een onderzoek ingesteld. Hierbij is onder meer de situatie nagebootst waarbij de fietser vanachter de bestelbus vandaan kwam. De vrouw is door de politie meegenomen naar het bureau in Goes om daar een verklaring af te leggen.

Mieke (28-4-2016 om 13:08)
Als eerste heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Wij wonen in een woonerf, hier mag je stapvoets rijden, maar ook hier hou ik soms mijn hart vast, als je ziet hoe die kids soms tussen de schuurtjes door vliegen of uit paden komen, ook al rijd je dan stapvoets als op dat moment een kind uit zo'n paadje komt of zo nou dan kan het ook behoorlijk aankomen. Dus......ouders leer je kind uit kijken, en niet te hard en onbezonnen te rijden. Het hoeft idd niet altijd aan de bestuurder of de geparkeerde voertuigen te liggen, leer je kind al op jonge leeftijd opletten ook in een woonwijk.
ernie (25-4-2016 om 19:05)
Hoor niemand over de geparkeerde caravan ! Ook die vormen een ware plaag nu het seizoen is aangebroken.Daar zijn ook regels voor,die door niemand nageleefd worden en gecontroleerd worden.
t Is wat (25-4-2016 om 16:34)
Je kunt kinderen niet vroeg genoeg leren: nooit vanachter een auto of bus zomaar de weg op schieten... Beterschap! En sterkte voor de bestuurster... Je kunt moeilijk met 10 km langs busjes gaan rijden...
Commerhan (25-4-2016 om 11:52)
Tjonge, nu zijn de bedrijfsauto's ineens de boosdoener. Er gebeurt een keer wat en dan moet er ineens een zondebok gevonden worden. Een ongeluk zit in een klein hoekje en nu is het een keer misgegaan. Uiterst verdrietig voor de betrokkenen maar laten we a.u.b. wel gewoon nuchter blijven. Al die bedrijfsauto's /busjes zijn van hardwerkende mensen die ook gewoon kinderen hebben. Leuk als je 75 km van je werk woont en verplicht wordt om iedere dag heen en weer te moeten om je busje op te halen omdat deze zgn. een ongevallenveroorzaker blijkt te zijn.
P (25-4-2016 om 11:47)
@Joris, is niet relevant wat je nu zegt, de bus in deze situatie staat binnen de lijnen en heeft geen grijs kenteken. In een 30 zone moet je gewoon als je handmatig rijd in z'n tweede versnelling blijven rijden, denk dat 90% dat niet doet vanwege hoge toeren en gewoon een rottige snelheid is. Kinderen steken weleens net als een kat snel over en als je dan 40 rijd en het kind schat het verkeerd in dan krijg je eerder dit dan een uitstekende bus met grijs kenteken.
Rob (25-4-2016 om 10:03)
Sterkte en beterschap voor de ouders en de jongen. Gemeente Kapelle, wanneer gaan jullie dit verkeerspunt veiliger maken ? Of moet eerst nog een ongeval plaats vinden? Ook met oog op de nieuwe brede school, over een paar maanden zullen er tientallen kinderen dit punt gaan oversteken moeten we wachten tot planning het aangeeft of halen jullie de aanpassing naar voren? Jaren geleden is er helaas precies op dezelfde manier al een kind overleden. Laat aub geen derde slachtoffer vallen!!