Matroos overleden aan hartfalen

Toegevoegd: 15-05-2016, 00.04 uur - Update: 15-05-2016, 10.49 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De matroos die zaterdag om het leven is gekomen op een tanker op de Westerschelde is overleden aan een hartstilstand. Volgens de politie is er geen sprake van een ongeval.

In eerste instantie leek het om een arbeidsongeval te gaan. Na onderzoek bleek de Turkse man een hartaanval te hebben gehad en daardoor te zijn overleden.

De hulpdiensten werden rond 11.30 uur gealarmeerd dat de man voor de stuurhut van het schip gevonden was. De technische recherche heeft vervolgens onderzoek ingesteld. Voor de hulpdiensten was het door de harde wind lastig om aan boord te komen. Vandaar dat het onderzoek enige tijd op zich heeft laten wachten.

Het slachtoffer was inmiddels wel per helikopter van het schip afgehaald. Aan het eind van de avond kwam er duidelijkheid over de doodsoorzaak van de man. Hij is door hartfalen om het leven gekomen, van een arbeidsongeval is geen sprake.

Zie ook:
Matroos omgekomen bij ongeval op schip