Weer brand in leegstaand pand

Toegevoegd: 27-05-2016, 18.42 uur
Door: Omroep Zeeland

TERNEUZEN - Voor de tweede keer binnen 24 uur is er melding gedaan van een brand bij het oude gebouw van verpleeghuis Ter Schorre in Terneuzen. Het is nog onduidelijk wat er precies in brand heeft gestaan. De politie sluit een nieuw geval van brandstichting niet uit.

De hulpdiensten werden rond 16.20 uur ingeschakeld. Omwonenden meldden dat er opnieuw rook te zien was bij het leegstaande pand aan de Churchilllaan. Op zoek naar de brandhaard, braken brandweermannen de dichtgetimmerde deuren open. Het is niet duidelijk wat ze hebben gevonden. De hulpactie trok veel bekijks van voorbijgangers.

Bij de brand van donderdagavond was wel gelijk duidelijk dat er een fik was. Met behulp van vier blusvoertuigen werden twee brandhaarden gedoofd. Het gaat om het oude gebouw van het verpleeghuis Ter Schorre. Sinds de bewoners een paar jaar geleden zijn verhuisd naar het nieuwe zorgcomplex aan de Bachlaan, staat het pand leeg.

In datzelfde gebouw werden in november nog drie jongens op heterdaad aangehouden voor brandstichting. Omwonenden klagen al langer over jongeren die feestjes geven in het leegstaande verpleeghuis.

Zie ook:
Brand in leegstaand pand Terneuzen

natasja (28-5-2016 om 09:30)
plat gooien die boel, Er is alleen maar overlast en s'avonds geeft het mij een zeer onveilig gevoel. Laat er iets moois van maken een plantsoen met bankjes een leuk koffie tentje! kunnen de bewoners van maxima even lekker ontspannen.
S.Wakker (27-5-2016 om 21:31)
Ik vermoed dat mensen het verpaupering gaan vinden, het pand staat al zo lang leeg, en worden langs alle kanten ruiten ingegooid en ook binnen is de boel ook al helemaal gesloopt. Een eventuele aannemer zit er geen brood meer in, dus sloop zal waarschijnlijk op kosten van de gemeente moeten, deze hebben er waarschijnlijk het geld er niet voor over. Een AZC gaat hem ook niet worden, te duur op het op te knappen. Dus ook ik ben ervoor om de boel te slopen voordat er een afgebrand iets staat, waarbij dan waarschijnlijk ook nog asbest is vrij gekomen in een woonomgeving !
Michelle (27-5-2016 om 19:15)
Afbreken! Probleem is opgelost!