OM eist cel voor man die hond doodstak

Toegevoegd: 13-06-2016, 15.54 uur

MIDDELBURG - Tegen de 45-jarige R. van V. uit Goes is maandag in Middelburg een celstraf van 139 dagen plus een voorwaardelijke celstraf van 226 dagen geëist.

Van V., danig in de war, paranoia en depressief plus problemen met de hulpverlening, wilde eind november vorig jaar in Wolphaartsdijk een einde aan zijn leven maken. In de overtuiging dat het zou lukken stak hij zijn hond dood, stak wat papier in brand, zette de gaskraan open en ging er vanuit dat hij door verstikking om het leven zou komen.

Het bleef bij een brandje dat snel kon worden geblust. Van der V. verblijft in middels in een psychiatrische instelling. Uitspraak op 27 juni.

Zie ook:
Verdachte brandstichting langer vast (02-12-2015)
Brand Wolphaartsdijk vermoedelijk aangestoken (28-11-2015)
Hond overleden bij brand Wolphaartsdijk   (28-11-2015)

lezer (15-6-2016 om 12:02)
Offtopic: Aan de reactie te zien over het stuk, en op elkaar word er weer veel geroepen maar slecht gelezen. wat zorg wekkend niveau weer !
leida (14-6-2016 om 07:50)
Ik vraag me weleens af wat we met zulke mensen moeten in de maatschappij, het lijkt of er tegenwoordig meer gestoorden rond lopen die moorden , op mens en dier. In de bak zetten begeleid worden, en er uitkomen na zoveel tijd met nog een tik maar wordt onderdrukt met pillen.......kunnen meestal niet veel meer in de maatschappij. De samenleving is al tig jaren ontwricht.
Dirgni (14-6-2016 om 06:58)
Ger: jij houd zeker niet van dieren omdat je het raar vindt dat er een celstraf is uitgedeeld voor het dood maken van weerloos dier, dus mega zinloos geweld. Vergeet 1 ding niet, huisdieren zijn van ons geciviliseerdere (?) mensen volledig afhankelijk. Weet je wat ik raar vind, dat mensen elkaar of dieren afslachten, dat is pas raar!.
ger (14-6-2016 om 00:59)
Dit geloof je toch niet celstraf voor hond dood maken voor de rest kan ik het wel geloven. De straffen voor mishandelen vrouwen zijn minder... Wat een raar rechtsysteem.
wim (13-6-2016 om 22:39)
je kan deze man beter helpen dan in een cel stoppen leven de bezuinigingen
a (13-6-2016 om 20:01)
Opsluiten die handel en nooit meer vrij laten......