Geen files

Toegevoegd: 04-08-2016, 01.36 uur
Foto 10 van 10

Piet (5-8-2016 om 13:43)
Even voor alle duidelijkheid De boot die is omgeslagen was GEEN KNRM boot!! Dit was een bootje van reddingsbrigade zierikzee Staat compleet los van elkaar dus verdiep jezelf eerst voor dat je reacties geeft
peter (4-8-2016 om 23:24)
Raar verhaal ja! Een boot die om slaat van de KNRM is niet erg als deze maar weer van zelf terug draait ! Probeer zelf maar eens zo een boot om te krijgen...Dan moet je raar doen! Compliment voor de knrm westkapelle.
Jan B (4-8-2016 om 20:52)
@ vrijwilliger. Het voorval gebeurde nadat ze klaar waren met het bewaken van de zwemtocht. Ze waren 3 mijl uit de kust waar niet echt veel mensen zwemmen. Dus een beetje dollen met deze rip is begrijpelijk en niets mis mee. Alleen mist deze boot een onderdeel die er voorzorgt dat de boot vanzelf recht komt en op eigen kracht verder kan. Na dit voorval zal hier ongetwijfeld verandering inkomen. En van mij mogen ze het marifoon papiertje direct afschaffen.
vrijwilliger van de reddingsbrigade (4-8-2016 om 18:10)
De beste stuurlui staan aan de wal. Ten eerste wordt er niet in de rondte gedold als er serieus bewaakt of gewerkt wordt dolle doen we in onze vrij tijd. Ten tweede is het op 3 mijl (+/- 5,5km) uit de kust gebeurd en niet op de Oosterschelde. Ook de brigade draagt goede en goedgekeurde pakken en hebben die in vele maten en goedgekeurde reddingsvesten. Heeft 2 marifoons aan boord Is uitgerust met gps. Ze hebben zelfs een telefoon in een waterdichte zak aan boord voor noodgevallen. Deze is ook gebruikt om te melden. Er is minsten 1 persoon aan boord met papieren ook voor de marifoon. Is verplicht voor de wet. Een rib van 8 meter is geen klein bootje. Dit zijn wel getrainde semiprof vrijwilligers die er alles aan doen om goed te functioneren.
anoniem (4-8-2016 om 15:31)
F. Waarom wel knrm pakken op westerschelde zowel kleine als grotere boot incl. marifoon en waarom niet op de oosterschelde. oosterschelde ook geen gemakkelijk vaarwater voor deze boten (sloepen).
F (4-8-2016 om 13:19)
De lokatie waar die omgeslagen is, was Oosterschelde. De boten zijn niet uitgerust met EPirbs omdat ze altijd dicht bij kust zitten. Deze bootjes zijn vaak niet uitgerust met marifoon, omdat de leden aan boord niet altijd daar papieren voor hebben, en ook voor hun taak geen noodzaak hebben een marifoon aan boord te hebben. Uitgezonderd een droogpak/reddingsvest, behoren vaak andere ondersteunende hulpjes niet tot de standaard uitzondering. Het zijn heel kleine bootjes. Of dit een questie is van geen geld ervoor? Maar voor veel brigades heeft weinig waarde omdat ze (zeker op binnenwater) geen aanv. ondersteuning hebben van bijv kustwacht.