Wielrenner overleden na ongeluk Heikant

Toegevoegd: 15-08-2016, 16.00 uur

HEIKANT - Een 47-jarige Belg die zondag 7 augustus op de Heidestraat in Heikant ten val kwam en werd aangereden is overleden in het ziekenhuis in Gent. Dat heeft de politie vandaag bekend gemaakt.

De man reed rond 11.00 uur in een groep van circa vijftig wielrenners op de Heidestraat. Toen ze plaats wilden maken voor een passerende auto kwamen de man en een mederenner met elkaar in aanraking. Het slachtoffer kwam ten val en werd geraakt door een passerende auto die vanuit de Julianastraat kwam. De Belg werd met onder andere gebroken ribben en een klaplong afgevoerd naar het ziekenhuis. Het slachtoffer is uiteindelijk afgelopen donderdag in het ziekenhuis overleden.

Ongevallen
De Belgische wielrenner is de derde die deze maand in onze provincie om het leven kwam. Op vrijdag 5 augustus kwam een eveneens Belgische wielrenner om toen hij in Clinge in botsing kwam met een auto. Gisteren overleed in Kamperland ook een wielrenner na een val. Volgens de politie werd hij vermoedelijk kort daarvoor op de fiets onwel.

Autoliefhebber (17-8-2016 om 14:13)
Als ik met mijn auto wil " racen" dien ik dat in Duitsland op de Autobahn te doen (op plaatsen waar er geen limiet is) of op een circuit. Doe ik dat niet dan verspeel ik mijn rijbewijs of maak ik kans op ongelukken. Voor deze groepen fietsers geldt hetzelfde, ze " claimen" een stuk weg om hun praktijken uit te voeren, ongeacht of daar auto' s of andere weggebruikers rijden. Als er straks ook met de elektrische fietsen tussen de auto's gereden moet worden dan houd ik mijn hart vast; ze geven nergens richting aan en als je er een aanrijdt als automobilist dan ben je nog niet klaar.
Terneuzenaar (16-8-2016 om 13:25)
Met alle respect voor de wielrenners, niet de fiets hooligans, 3 doden in één maand tijd is geen vak apart wat overdreven wordt, sterker nog, het is realiteit Vlissinger. De snelheden van 30 km/pu is vast ook met een flinke storm tegen. Ik ben als de dood dat er straks een horde fiets hooligans over de motorkap van mijn auto vliegen, ik wil het niet op mijn geweten te hebben!
Rick Roll (16-8-2016 om 13:20)
@Vlissinger: De renners worden teveel in een zwart daglicht gezet? Nee hoor; Ze worden verantwoordelijk gehouden voor hun eigen acties. Jij denken dat de weg alleen voor jou is laat goed zien wat voor een gevaarlijke mindset deze figuren hebben. Ga lekker ergens heen waar mensen geen last van je hebben en je vooral jezelf ook niet dood gaat rijden, zoals we deze zomer meerdere keren hebben kunnen zien.
P (16-8-2016 om 11:00)
Je zou een aangepaste wegversperring kunnen plaatsen op cruciale of gevaarlijke plekken zodat de snelheid aangepast moet worden.
Vlissinger (16-8-2016 om 09:01)
@terneuzenaar: Een wielrenner weet in 99 van de 100 gevallen nog wat de risico's zijn en wat hij/zij kan verwachten. Ik irriteer me meer aan de 60 plussers op de elektrische fietsen of 'snor'scooters die met 50 km/u over fietspaden racen. Het lijkt vaak snel, maar ik ben zelf tot 5 jaar terug een zeer fanatiek wielrenner en mountainbiker geweest, maar op de racefiets worden zelfde snelheden boven de 30 behaald. (enkel op lange windvrije wegen) het verschil normaal fietsend (+/- 17-18 km/u) en een wielrenner (max 30 km/u) lijkt misschien groot, maar een wagen die 110 op snelweg rijd waar je 130 mag is wel normaal? De renners worden TE veel in een zwart daglicht gezet. Ze zijn niet allemaal netjes, das waar, maar overdrijven is een vak apart
Cerebrus (15-8-2016 om 21:27)
Hoog tijd om dit soort waanzin te verbieden. Het is volstrekt onverantwoord om te "wielrennen" op de openbare weg. Veel sterkte voor de nabestaanden.