Derde dode door brand zorgcentrum Krabbendijke

Toegevoegd: 31-08-2016, 10.33 uur
Hulpverleners bezig met één van de gewonden.
© Foto: Wilco Roeleven

KRABBENDIJKE - Een vrouw van 101 jaar oud is overleden aan de gevolgen van de grote brand zondag in verzorgingshuis Nieulande in Krabbendijke. Dat meldt Omroep Zeeland.

Bij de zeer grote brand in verzorgingshuis Nieulande, onderdeel van zorggroep Ter Weel, raakten vier mensen gewond. Een 96-jarige bewoner overleed ter plekke. Eén van de gewonden, een 92-jarige bewoner, overleed echter later alsnog in het ziekenhuis. Het slachtoffer dat nu is overleden is de bewoonster van het appartement waar de brand uitbrak. Zij overleed vannacht.

Gisteren maakte de politie bekend dat de brand is ontstaan door een storing in een stekkerblok.

Peet (1-9-2016 om 11:43)
Ik denk niet dat de intentie van mijn reactie goed is overgekomen. Ik val de hulpverlening ter plaatse niet aan. Alleen de stelling dat traumaheli's levens redden val ik aan. Excuses indien u mijn bericht heeft opgevat als zijnde een aanval op de plaatselijke hulpverlening , dit was/is absoluut niet de bedoeling geweest.
P (1-9-2016 om 10:47)
@JH, is niet kwetsend maar wantrouwend, het is immers een stekkerdoos die kortsluiting maakte, er is niet een bom of iets naar binnen gegooid. Dus er is wel degelijk sprake van nalatigheid in welke vorm dan ook, Vuur en rook kunnen snel ontwikkelen maar niet zo snel. Je kan het niet met mij eens zijn, fijn, maar daarvoor is het gevaar voor de toekomst niet geweken, men weet dit dondersgoed in de zorghuizen en in Den Haag.
JH (31-8-2016 om 22:18)
Beste P Uit je reactie vermoed ik dat je geen getuige bent geweest van deze gebeurtenissen op Krabbendijke. Hoe is het dan mogelijk dat je zulke verschrikkelijke dingen kunt schrijven!!!!!!. Als er ergens snel is ingegrepen door personeel ,hulpverleners en dorpsgenoten van gewonden en geevacueerde mensen, dan was het wel op Krabbendijke. Als zij allen niet zo hadden gereageerd als toen maar zoals u het in uw verhaal omschrijft dan hadden de gevolgen er naar alle waarschijnlijkheid nog vele malen erger geweest. Ik zou zeggen, kom naar de herdenking en wees getuige hoe alles is verlopen. DAN BEN JE PAS EEN PERSOON ! Weet hoe kwetsend je kunt zijn om zo onbezonnen te reageren! Denk de volgende keer dus eerst na voordat je een reactie geef
peet (31-8-2016 om 16:19)
Hier bewijst de traumaheli ook erg zijn meerwaarde. Wat heel hulpverlenend NL al langer weet helaas. Sterkte aan allen
P (31-8-2016 om 14:25)
Slechte brand veiligheid check gehad?? En als het vuur ontstaat in 1 kamer waarom dan 3 doden?? Geloofde het personeel niet dat er iets loos was? Heb ook weleens op het alarm knopje gedrukt bij mijn oma destijds in het verzorgingshuis, duurde een kwartier voor er een kind kwam kijken. Een kwartier!! Een kwartier ademnood een kwartier bloed verlies een kwartier hartstilstand of een kwartier in je eigen ontlasting. Denk dat er heel goed gekeken moet worden naar waar het hier misging en dat is niet alleen bij de stekkerdoos!!
Meelevende (31-8-2016 om 14:09)
Heel veel sterkte voor alke betrokkenen. Familie, bewoners, maar zeker ook het personeel! De nachtmerrie voor BHV'ers in de zorg!!