Twintig procent drinkt in bij Jungle Fever Eede

Toegevoegd: 10-09-2016, 09.32 uur

EEDE - De politie heeft vrijdagavond in Eede 78 personen aan een blaastest onderworpen om te onderzoeken hoeveel van hen had ingedronken. Het bleek om ruim 20 procent te gaan.

De actie vond plaats in het kader van de Zeeuwse jeugd- en alcoholcampagne ‘Laat ze niet verzuipen’ en vond plaats bij het evenement Jungle Fever. Tussen 21.00 en 00.00 uur werden bij de Hazewegeleing in totaal 78 mensen op vrijwillige basis gecontroleerd. Van hen bleken er 16 al te hebben gedronken. Een 26-jarige man had voordat hij de feesttent in ging al een promillage van 1.15 en een 20-jarige vrouw had toen al een promillage van 1.12.

Minderjarig
De politie betrapte ook vier minderjarigen op het gebruik van alcohol. Een 16-jarig Nederlands meisje blies 0.35 promille en drie Belgische jongens van 16 bliezen 0.13, 0.32 en 0.52 promille. De politie merkt hierbij op dat het in België voor jongeren vanaf 16 jaar is toegestaan om alcohol te drinken.

Petertje (10-9-2016 om 10:02)
hahaha weer actie van onze domme agenten die in een andere wereld leven.. Kom op zeg, alcohol is al sinds de jaren 90 verleden tijd aan worden pfffffff... Blowen en wiet staat al 30 jaar op nummer 1, CPB heeft berekend dat er 3 miljoen mensen !!! dagelijks blowen en gewoon auto rijden en dan maak je je druk om die 3 % mensen in nederland die alcohol gebruiken.. Wiet word door 17 % van alle nederlanders gebruikt ! Kijk om je heen, in mijn straat zijn er al 6 die elke dag blowen en gewoon auto rijden