Weerbericht:
Bewolkt en nevelig. Vanmiddag van het zuiden uit af en toe zon.
Verkeersinformatie:
Geen files

Vier gewonden bij ongeval Westerscheldetunnel

Toegevoegd: 27-09-2016, 22.58 uur
Foto 1 van 8

Foto's


Locatie op de kaart

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
lezer (1-10-2016 om 18:16)
De reden waarom de tweede tunnelbuis niet geopend wordt is vrij simpel, de andere buis wordt gebruikt als aan- en afvoerroute voor de hulpdiensten, daar stonden ook de brandweerauto's opgesteld. In de buis van het ongeval stonden over een lengte van 2km voertuigen stil en liepen mensen in de dwarsverbindingen. Levensgevaarlijk dus om die andere pijp open te gooien. Daarbij moeten eerst de auto's uit die 2km file in de ongevalsbuis worden gehaald, als de andere buis was opengesteld krijg je kruisend verkeer en moet je OF alles weer dichtgooien OF loop je een groot risico op nieuwe ongevallen!! Kortom: eerst nadenken voordat je iets roept!
HC (1-10-2016 om 11:18)
--- vervolg--- - Cruise control verschilt per auto en ook per mens, dan moet iedereen hem PRECIES op dezelfde snelheid afstellen en bij de een rijd de auto 99 als de wijzer op 100 staat en bij de ander 105 dus dat is niet te realiseren. - Mensen remmen vaak af bij de tunnel omdat deze door haar vorm een benauwend gevoel kan geven, in landen als Frankrijk is men gewend aan die lange ronde tunnels maar voor veel Nederlanders, zeker de mensen die er weinig of nooit komen lijkt hij voor het gevoel erg smal, ook door de inrichting als nachttunnel, mijn moeder noemt het ook altijd een darm en zit dan net te wachten tot die samenknijpt.
HC (1-10-2016 om 11:14)
Sterkte voor de betrokkenen, verder als reactie op andere reacties hieronder: - Ik kan me goed voorstellen dat de tunnel bij een ongeval in beide richtingen word afgesloten. Bij de eerste melding is het zaak dat de hulpverleners zo snel mogelijk ter plaatse moeten zijn, die kunnen bij een tunnel uit beide richtingen arriveren. Je kan met een ambulance of iets niet zomaar van de ene naar de andere buis oversteken dus moet je via een nooduitgang naar de andere kant en de ambulance in de andere buis laten staan. In tegengestelde richting de tunnel binnenrijden word misschien ook niet zomaar gedaan omdat je nooit weet of er nog iemand met een auto daar naar buiten komt, of dat er mensen lopen. --- vervolg---
Zeeuwse showride (28-9-2016 om 23:04)
@Poema: De cruisewattes moet worden ingesteld?? Cruisecontrol is iets voor mensen die geen auto kennen rijde, een beetje fatsoenlijke bestuurder rijdt gewoon netjes constant met z'n rechtervoet. Of ben jij zo'n figuur die naar de volledig autonome auto wil? :s
Jan B (28-9-2016 om 21:21)
Het hele ongevallen protocol klopt niet voor deze tunnel. 15 minuten na de melding zijn bijna alle hulpdiensten ter plaatse. Op dat moment ken er gestart worden met het om en om systeem door één tunnel buis. Verkeer kan met vertraging doorgaan en de hulpverleners kunnen veilig hun werk doen. Dit systeem draait in het buitenland al jaren maar hier moeten ze het wiel opnieuw uitvinden.
Terneuzenaar (28-9-2016 om 15:29)
Wat ik dagelijks ervaar in de Westerschelde tunnel is dat je eerst moet afremmen om niet gesnapt te worden door het handige systeem wat traject controle heet, om vervolgens vol gas bij moet trappen omdat de kans anders te groot is dat je er als een ingeblikt sardientje er weer uit komt. Maar van die 8000 boetes die ze al in de pocket hebben, weegt het niet op dat er zo nu en dan wat mensen geen afstand kunnen houden...