Brandweer Oost-Souburg rukt wederom uit voor brandje

Toegevoegd: 18-10-2004, 23.16 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]
OOST-SOUBURG - Dinsdagavond moest de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg uitrukken voor een containerbrand in het centrum van Oost-Souburg.

Het betrof de container aan de Kanaalstraat, tegenover de Spar-supermarkt die op 13 oktober jongstleden ook al geblust moest worden door de Souburgse brandweerlieden. Deze keer ging de brandweer echter met prioriteit 1 ter plaatse en werden de Souburgers geassisteerd door de collega's van de Vlissingse kazerne aan de Van Dishoeckstraat: zij kwamen ter plaatse met de hoogwerker 4551.

De brandweer had ook dit maal de brand snel onder controle. De brandweerlieden hebben de brand geblust en konden na ongeveer een kwartier weer inpakken. De politie was overigens ook ter plaatse bij de brandmelding. Wat de oorzaak van de brand is, is niet bekend. Mogelijk is brandstichting de oorzaak.