Politie zoekt auto in zaak brandstichting

Toegevoegd: 09-01-2017, 15.53 uur - Update: 09-01-2017, 20.08 uur
De brand zou zijn gesticht door vier personen.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

VLISSINGEN - De politie is op zoek naar een auto in de zaak van een brandstichting bij een woning in Vlissingen dit weekeinde.

In de nacht van zaterdag op zondag werden omwonenden van een huis aan de Bonenburg opgeschrikt door een harde klap. Er bleek brand te woedden bij de voordeur van een woning in de straat. De bewoners bleven ongedeerd.

Volgens de politie is uit onderzoek naar voren gekomen dat bij de brandstichting minimaal 4 personen waren betrokken. Zij zouden zijn weggereden in een rode of oranjekleurige Volkswagen. Om welk type het exact ging is niet duidelijk maar het zou gaan om een oud model.

De politie is op zoek naar getuigen die de Volkswagen zondag omstreeks 00.05 uur hebben zien wegrijden vanuit de Wijk Bossenburgh (zijde Assumburg). Bij de verkeerslichten is de Volkswagen rechtsaf geslagen, in de richting van de rotonde Nieuwe Zuidbeekseweg.

Norbert V. (9-1-2017 om 18:05)
Kweet niet maar het lijkt daar sinds nieuwjaar continu prijs. Duidelijk is het een wetteloos dorp waar justitie de grip totaal is verloren en waar het straattuig regeert. De zoveelse no-go zone van ons land wordt een feit ? Je zal maar in vlissingen wonen, ik geloof niet dat de vastgoedprijzen erg stijgen met die straatterreur daar, maar ja, vlissingen stemde er toch zelf voor ? Pak deze winst dan ook maar mee.