Droom in duigen na zware aanrijding A58?

Toegevoegd: 09-01-2017, 19.41 uur

Door het ongeluk raakte een man deels verlamd.
Door het ongeluk raakte een man deels verlamd.
1
© Foto: Roland de Jong / Provicom
Door: Roland de Jong

MIDDELBURG - Tegen de 24-jarige K. de R. uit Arnemuiden is maandag een taakstaf van 160 uur en een rijontzegging van een jaar geeist. Mocht de rechtbank deze eis overnemen, dan betekent dat dat De R. zijn droom en passie om te rijden als vrachtwagenchauffeur kan vergeten, geen werk meer heeft en dat het dan moeilijk voor hem wordt iets anders te vinden.

De R. wordt ervan verdacht op 26 oktober 2015 op de A58 vlak voor de afrit naar Kapelle een ernstig verkeersongeval te hebben veroorzaakt. Hij vertrok die dag vanuit zijn woonplaats met de bedoeling in 's-Gravenpolder een collega op te halen. Op de vluchtstrook voor de afslag Kapelle/'s-Gravenpolder stond een auto met pech. De bestuurder daarvan stond aan de achterzijde van zijn auto met de bagageklep open.

De R. reed op dat moment zonder enige reden met 130 kilometer per uur over de vluchtstrook en knalde vol op de achterkant van de stilstaande auto. De man achter de auto raakte linkszijdig verlamd en liep hoofd- en hersenletsel op. Zijn echtgenote raakte eveneens gewond. De R. hield er drie maanden hoofdpijn aan over en kwam later nog wat glassplinters in zijn voorhoofd tegen.

Ondanks het technisch onderzoek en getuigen had De R. er een heel ander beeld van het gebeurde: hij reed op de linker rijbaan, de betreffende (rechts rijdende) auto ging voor hem rijden en vervolgens reed hij er tegenaan. Verder wist hij zich niets meer te herinneren. De officier van justitie achtte het niet uitgesloten dat De R. met zijn gsm bezig was geweest.

Uitspraak over twee weken.



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Cerebrus (10-1-2017 om 14:37)
En terecht, die man is totaal ongeschikt om op de weg te rijden. Laat staan in een vrachtwagen.
Kees (10-1-2017 om 14:12)
Ik denk dat meneer geen zin had om af te remmen en tussen het overige verkeer de afrit te nemen, en dus maar "anticipeerde" door alvast op de vluchtstrook uit te voegen.
k (10-1-2017 om 12:08)
gelukkig dat hij zn rijbewijs kwijt is, dit ongeluk geeft aan dat de persoon onoplettend rijd, als je met 130 zo ver naast de rijbaan zit dat je een stilstaande auto op de vluchtstrook ramt moet ik er niet aan denken wat er kan gebeuren met een 40 tonner en de lange dagen en onregelmatige uren die daar bij horen.
Sammy (10-1-2017 om 09:14)
Deze roekeloze bestuurder verdiend de hoogste straf die er is !!!!!!,... wat denkt hij wel,...met 130km/h over de vluchtstrook iemand zwaar invalide rijden. levenslang rijontzegging plus 1 jaar de cel in zou beter zijn, de bestuurder die met pech op de pechstrook stond is voor de rest van zijn leven gestraft met een zware handicap hoe voelt dat als je dat op je geweten hebt....... ik zou elke nacht wakker liggen en geen mens meer onder ogen durven komen. en wat Marco schrijft ben ik het mee eens gebruik je uitkering om om te scholen en ga tuinen harken ofzo.
wim (10-1-2017 om 07:14)
De eis is heel zwaar dat je door het veroorzaakte ongeluk niet verder kan wat je bedoeling was om een rijbewijs te halen voor een vrachtwagen maar de straf van die andere personen van die luxe auto hebben levens lang wat vele malen erger is om door een auto die130 km rijd op die vluchtstrook
Joep (10-1-2017 om 06:47)
een dashcam voor beroepschauffeurs zou verplicht moeten zijn, maar ja, zelfs nederlandse chauffeurs zijn al te duur, laat staan dat ze zelfs in goedgekeurde wagens rijden, dus een webcam ? nee, dat vind de politiek en hun werkgeversvrinden weer te duur. Dit is voor hen een acceptabele manier om hun kosten te drukken.