Zeehondje kruipt onder politieauto Domburg

Toegevoegd: 11-01-2017, 16.27 uur
Het zeehondje is gevangen en overgebracht naar A Seal in Stellendam.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

DOMBURG - Een vermagerde zeehondenpup is dinsdag op het strand tussen Westkapelle en Domburg onder een politieauto gekropen.

Surveillerende agenten zagen het dier liggen in de buurt van strandpaviljoen Brooklyn Beach bij Domburg. "In eerste instantie dachten de collega's dat de zeehond overleden was, maar toen zij de politieauto naast de zeehond stopten, kwam de pup in beweging. Op zoek naar warmte en beschutting kroop het vermagerde beestje onder de politieauto", zo schrijft de politie op Facebook.

Agenten hebben de zeehond gevangen en overgebracht naar het politiebureau. Van daaruit is hij op transport gegaan naar de zeehondenopvang van A Seal in Stellendam. De zeehondenpup heeft inmiddels de naam 'The Beast' gekregen, naar de bijnaam van de strandjeep van de politie.

Maandag werd bij het haventje van Griete, bij Zaamslag, ook al een zeehondenpup gevonden. Ook dit diertje werd naar Stellendam overgebracht. In Kamperland werd vandaag een ernstig zieke zeehond waargenomen maar deze ging terug het water in toen een hulpverlener arriveerde. Het dier had last van longworm maar kon zogezegd dus niet gevangen worden.

P van D (12-1-2017 om 00:44)
Sorry met alle respect, ode aan de agenten ???? Zeehondjes kunnen ze wel vangen maar de echte criminelen die de halve Bloemenbuurt in Vlissingen gesloopt hebben doen ze niks mee !!! Ze moeten zich schamen beetje rondjes over strand rijden terwijl de echte ellende achter hun rug gebeurd.. Dan lees je dat ze fietsers zonder licht wel pakken ( ook wel goed maar? ) en de echte gajes laten gaan.. En J het is NEE niet natuurlijk nee dat de mens de zee bevuilt maar in de jaren 60 en 70 was het veel erger.. Dat vissers teveel vis vangen is veel erger voor de natuur.. De noordzee is bewezen schoner dan 40 jaar geleden.. Wij moeten ons niet met dieren in de natuur bemoeien net als afschieten van teveel herten ongelofelijk is !
Vlissinger (11-1-2017 om 23:36)
@ arme seabert, zit je weer zonder aandacht met je uitlokkende reactie? Jammer dat er zulke zielige gehersenspoelde anti-politie figuren zoals jou bestaan.Stoer achter je pctje maar in het echt zwak. Stoer zijn is trouwens iets anders dan hoe jij het je voorstelt maar dat heb je nooit geleerd. Politie mensen zijn namelijk stoer als je eenmaal weet wat ze in een jaar tijd allemaal meemaken! Oude en nieuw was hiervan een goed voorbeeld. Hulde voor de politie dat ze ook hulp geven aan dieren en laat ze dan ook een beetje lol hebben als ze een naam willen geven aan het beestje. :)
THE BEAS! stelletje stakkers............ (11-1-2017 om 22:40)
Man man man.... wat een onzin. Schaam je als Politie dit te melden. Bent je tijd beter.En laat dit aan de dierenambulance over De natuur is zo geschapen dat deze dieren in het water horen, en hun huid is dik genoeg. Nee or Meneer Agent weet het opeens weer beter. Last van de kou. En een strondvlieg die last heeft van smetvrees? En een pinquin die het ook koud heeft? En dan de politie auto een naam geven? Pffttt.. t lijkt wel een strip verhaal! Schaam je als Politie. Ga boeven en verkrachters vangen, en benut je tijd! Daar wordt je voor betaald! Zou me schamen als ik dit als agent zou moeten melden! Man man man ongeloofelijk... P van D je heb gewoon helemaal gelijk. Dit is gewoon overdreven! Ze kunnen beter meer surveileren in Vlissingen!!!
Flup (11-1-2017 om 22:36)
@seabert, mogen ze nu ook al niet zelf weten wat ze op hun auto zetten? Naast al het goede wat die jongens doen mogen ze van jou ook geen plezier hebben in het werk wat ze doen? Flauw echt flauw.
Seabert (11-1-2017 om 21:11)
ach gut, ze geven bij de politie hun werkauto een koosnaampje, wat volwassen. En zo een stoere naam ook, men kan wel zien waar ze met hun gedachten zitten. Waar moet het toch heen met die lui ?
J (11-1-2017 om 19:51)
Dan is het volgens P van D ook vast ''de natuur'', dat wij als mens onzorgvuldig omgaan met het water waar deze dieren in moeten leven? Normaal bijten die beestjes wel van zich af, ode aan de betreffende agenten!