Onderscheidingen voor brandweerlieden

Toegevoegd: 30-01-2017, 10.53 uur

KRABBENDIJKE - Twee vrijwilligers van de brandweer in Krabbendijke hebben zaterdagavond een koninklijke onderscheiding gekregen uit handen van burgemeester Piet Zoon.

Ard Vermare en Jan-Kees Boone werden tijdens de jaarlijkse korpsavond benoemd tot lid in de orde van Oranje-Nassau. Vermare is dit jaar 32 jaar actief als vrijwilliger. Zijn collega Boone viert dit jaar zijn zilveren brandweerjubileum: hij is 25 jaar vrijwillig brandweerman. Beide mannen hadden in de loop van de jaren diverse functies binnen de brandweer en zijn beide nog steeds in actieve dienst.

Eind 2016 werd bij vier andere brandweerlieden van dezelfde post ook al een onderscheiding opgespeld.