Dakbedekking woning Middelburg waait los

Toegevoegd: 23-02-2017, 16.12 uur

MIDDELBURG - In de Beukenlaan in Middelburg is vanmiddag de dakbedekking van een woning losgewaaid.

De brandweer van de post Stromenweg werd even voor 15.00 uur opgeroepen om te helpen om de bedekking van het platte dak weer vast te zetten. De dakbedekking is met vereende krachten teruggelegd en vervolgens opnieuw vastgemaakt.

Er raakte niemand gewond.

Marco (24-2-2017 om 11:50)
Misschien bedoelde heer of mevrouw Zeeuw (zijn velen van ons, waarom niet gewoon je naam ?) dat je ook een dakdekker kunt bellen en de brandweerinzet inderdaad bewaard voor NOOD-gevallen. Maarja, dan moet j't zelf betalen, nu betaald de gemeenschap.
Ap (24-2-2017 om 10:42)
@ Zeeuw, moet je maar net zo'n lange ladder hebben Daarnaast, losse dakbedekking is gevaarlijk (het zou niet de eerste dode zijn die valt door rondvliegend puin tijdens een storm) dus daar mag je gewoon de brandweer voor bellen
Roland (24-2-2017 om 10:39)
@ kees, het is ook verboden om s'nachts je kliko buiten te laten staan dus is het maar goed dat u uw rotzooi snel heeft opgeruimd anders had ik de millieu politie gebeld. @B, het is voor geen enkel mens zinnig om met storm het dak op te gaan, maar de bejaarden konden het zelf natuurlijk ook niet dus is een ander verplicht zijn leven dan maar wagen ? Er zijn altijd mensen die de vrijwilligers wel even zullen aanwijzen, om zelf maar niets te hoeven doen bedoelt u zeker ? Zoals geen normaal onderhoud aan het dak laten uitvoeren of geen beunhaas inhuren om het lekker goedkoop aan te leggen, want dat zijn verantwoordelijkheden van de brandweer en niet van de huiseigenaar nu goed ?
Magiris (24-2-2017 om 10:24)
Ik zie zonder goed te kijken al een half dozijn arbowet overtredingen, om te beginnen maar dat het gewoon verboden is om met die wind het dak op te gaan ? Buiten dat het gewoon enorm dom is om met een beginnende storm aan een heel dakoppervlak te gaan staan trekken. ? Moedige vrijwilligers zijn het die hun leven wagen voor de bezittingen van een ander, maar het zou toch beter zijn dat ze zelf eens nadenken of ze wel verzekerd zijn en op ze het thuis wel zo leuk vinden dat er onverstandige risico's genomen gaan worden, ook een leven van de hulpdiensten is mij meer waard dan wat inboedel. Eigenlijk vind ik het onverantwoord mentaal gestoord dat ze zo denken.
B (24-2-2017 om 08:10)
@Zeeuw ja laten we met storm Bejaarden het dak op sturen om dit zelf te repareren ! Man, man, man
kees (23-2-2017 om 17:41)
In Goes heeft het ook hard gestormd. Zelfs een stampvolle kliko waait zo om laat staan de lege. Die van mij lag vannacht al plat. Net even alles weer aangeveegd