Verdachte (17) rellen in bewaring gesteld

Toegevoegd: 25-02-2017, 11.04 uur

VLISSINGEN - De 17-jarige jongen die afgelopen woensdag door de politie werd aangehouden in verband met de nieuwjaarsrellen in Vlissingen is in bewaring gesteld. Dat zegt de politie.

De jongen zou eind december samen met anderen in de Bloemenbuurt brievenbussen hebben opgeblazen. De schade die daardoor is ontstaan wordt geschat op bijna 14.000 euro. De woningbouwvereniging heeft aangifte gedaan van vernieling.

De politie onderzoekt ook mogelijke betrokkenheid bij het verhandelen van illegaal vuurwerk en het overtreden van de wet Wapens en Munitie. Onder leiding van de Rechter-commissaris werd woensdag een doorzoeking gedaan in de woning van de jongen.

De Vlissinger moest gisteren voor de kinderrechter verschijnen. Die bepaalde dat de jongen in bewaring moest worden gesteld.

P (26-2-2017 om 10:57)
@knuffeltijd: dus je maakt even voor je eigen gemak van die lui uit de bloemenbuurt, ook gelijk naar onthoofdende jihadisten van IS? Das een snelle link die je even legt, uit angst, haat, afgunst, omdat jij racistisch bent link ik je toch ook niet gelijk aan het nazi tijdperk, alhoewel die link nog makkelijker te leggen is dan de link van reljongeren naar IS. En de term knuffelmarokkaan slaat natuurlijk ook nergens op, het is een verknipt realiteits beeld om te denken dat een marokkaan het beter heeft nu dan jij en of een marokkaan gematst wordt voor de rechter. Vertekende realiteit doet me denken aan emergis klanten, of aan demonisering zoals in de jaren '30
Knuffeltijd ! (26-2-2017 om 09:29)
@ Jan, U leest toch dat de jeugdwet hier wordt toegepast ? Waarom zouden ze dat dan niet verwachten ? Jeugdbende's sturen juist vaak bewust hun minderjarige leden op pad omdat als die gepakt worden de straffen dan lager zijn, sterker nog, dat is de hoofdreden dat ze altijd andere kinderen zoeken om hun vuile werk te doen. Zij kennen de wet beter als u blijkbaar, want zij hebben het recht om als onvolwassene berecht te worden en zij maken daar gebruik van. U bralt maar wat over wat u zelf zou willen, maar donders goed weet dat het niet gaat gebeuren omdat dat de wet niet is omdat die gemaakt is voor bescherming van de arme gediscrimineerde terugkerende jihadistische onthoofdende knuffelmarokaantjes die onze economie komen versterken.
pietje bel (25-2-2017 om 17:09)
Vroeger deden wij als kinderen ook kattekwaad , belletje lellen of aan de brievenbusklep rammelen, soms zelfs wel iets heel stouts zoals een stinkbommetje in de brievenbus of een papieren zak voor de deur aansteken, met een hondendrol erin. DAT zijn kinderlijke kwajongensstreken. In georganiseerd groepsverband met een hele horde bewust rondtrekkend voor 14.000,00 de boel slopen en beschadigen en over het algemeen iedereen de stuipen op het lijf te jagen die zijn gezicht liet zien hoort volgens mij toch echt niet meer bij kinderspel. Volwassenenrecht lijkt mij hier meer op zijn plaats maar de rechter zal de wet wel goed uitvoeren. Wie weet kunnen we stemmen op iemand die de wet wat kan veranderen naar hedendaagse standaard ? hint hint.
Renata (25-2-2017 om 17:04)
Mooi zo !!
jan (25-2-2017 om 12:34)
Als je als 17 jarige dit soort "fratsen" uithaalt, moet je niet verwachten dat de rechtelijke macht je ook als 17 jarige (minderjarige) dus zal behandelen. Dan kun je volwassen strafrecht tegemoet zien en hopelijk ook moeten ondergaan. Men wil tegenwoordig toch zo snel mogelijk volwassen zijn ??? Dan ook de consequenties dragen.