Straatroof in Middelburg, buit: tientallen euro's

Toegevoegd: 26-02-2017, 18.41 uur

MIDDELBURG - Op De Overloper in Middelburg is zaterdagavond een jongeman beroofd. De daders maakten een geldbedrag van tientallen euro's buit.

Het slachtoffer fietste rond 21.30 uur vanaf de Meanderflat over De Overloper. Hier werd hij tegengehouden door de twee daders. Ze lieten hem stoppen en eisten zijn geld. Dit gebeurde onder bedreiging van een scherp voorwerp.

Het slachtoffer gaf zijn geld af en de belagers kozen hierna direct het hazenpad. Ze renden weg in de richting van de Meanderhof. Het slachtoffer belde de politie en die ging vervolgens met meerdere eenheden tevergeefs op zoek naar de straatrovers.

Van de twee daders is een uitgebreid signalement bekend. Dader 1 had een lichtgetinte huidskleur. Volgens het slachtoffer had hij een Noord-Afrikaans uiterlijk en was hij tussen de 20 en 25 jaar oud. Hij was ongeveer 1.85 meter lang. Dader 1 had een mager postuur en was gekleed in een zwarte jas met daaronder een donkere trui. Hij had zwarte haren met krulletjes, aan de zijkanten van zijn hoofd was zijn haar opgeschoren.

De tweede dader had eveneens een lichtgetinte huidskleur. Ook hij was tussen de 20 en 25 jaar oud en circa 1.85 meter lang. De man had een zwart bomberjack aan en droeg hieronder een donkere trui met een capuchon. De capuchon had hij over zijn hoofd getrokken. De man had een beginnend baardje en had een mager postuur.

Hans Keyr (28-2-2017 om 08:32)
Een exacte beschrijving of signalement van de twee lieden die in Mburg die dame in haar scootmobiel beroofden, maar daar stond niets over de huidskleur bij dus zullen dat wel totaal anderen geweest zijn. Dit moet gewoon wel want we moeten en zullen beeldvorming voorkomen en dat is in den Haag nu eenmaal belangrijker dan het oppakken van straatrovers, en de werkelijkheid onder ogen durven te komen. Kom, deze jongens verdienen het om geknuffeld te worden om te laten zien dat wij andere culturen verwelkomen en niet xenofoob of racistisch zijn.
wim (27-2-2017 om 19:41)
Je mag het niet zeggen maar toch weer getinte jongens en wat moet die persoon dan anders dan zijn portemonnee geven ,jammer dat het niet gezien is stelletje laf aards.
bert (27-2-2017 om 19:40)
dit tuig moet oprotte naar hun eigen land ! ze hebben hier schijt aan al onze wet en regels
ger (27-2-2017 om 12:30)
@kjkb wat mot gij voor actie ondernemen? er wordt alleen maar wat geopperd en dat mag in vrij landje NL. Misschien denk je teveel zwart wit en mag je zometeen volgens jou niets meer zeggen leuk landje wordt dit dan.
Jac (27-2-2017 om 12:12)
"Het slachtoffer belde de politie", dus zijn mobieltje hebben ze niet geroofd..... Waren dus niet echt de slimste straat rovers.
Keesjankaasbrood (27-2-2017 om 09:46)
Wat een reacties hier weer overal heb je rotten appels tussen zitten wit zwart geel paars..dus zeg het op een normale manier snders ga k actie ondernemen okee.. koos p renata bovol jan kees mike