Officier eist 3 jaar voor verkrachten meisje (14)

Toegevoegd: 10-03-2017, 10.57 uur

MIDDELBURG - De officier van justitie in Middelburg heeft donderdag de rechtbak gevraagd de 28-jarige Terneuzenaar S. O. een gevangenisstraf van drie jaar op te leggen. Hij wordt ervan verdacht een destijds 14-jarig meisje te hebben verkracht en mishandeld.

O. en het slachtoffer zouden elkaar hebben in augustus 2015 ontmoet hebben in een zwembad. Na afloop ging ze met de man mee. In zijn woning in Terneuzen ging volgens het meisje alles op slot en werd zij door enkele mannen mishandeld, uitgekleed en verkracht. Ze kon nadien de woning verlaten en werd door de politie opgevangen.

Volgens O. is alles gelogen en was de seks op vrijwillige basis. Volgens de advocaat van O. 'rammelde' de verklaring van het meisje van alle kanten. Van enige mishandeling was geen spoor te bekennen en afgenomen DNA resulteerde in een match met O. en heel vaag mogelijk iemand anders. Maar zeker geen vier mannen.

Verder wees de advocaat op het verleden van het meisje, dat al eerder bij zedenzaken betrokken zou zijn geweest. Tijdens de zitting betoogde O. dat hij absoluut niet had geweten dat ze pas veertien was. "Een volgende keer vraag ik eerst om een ID en mét een handtekening", riep hij geëmotioneerd.

Utspraak over twee weken.

Vlissinger (12-3-2017 om 00:24)
De waarheid komt hier nooit boven water, en die kerel? gewoon castreren! of het nu verkrachten was of niet.
P van D (10-3-2017 om 17:38)
Er lopen er zoveel rond van die leeftijd die expres al seks hebben bewust en er lopen er zat met 15 jaar en kinderwagen hier !! Er zijn veel meiden die het expres uitlokken en soms zie je echt niet hoe oud ze zijn.. In het buitenland worden ze al uitgehuwelijkt vaak ( hoe erg ook ) met die leeftijd.. Nee die man is fout maar die meiden zijn ook vaak zelf gewillig genoeg en fout.. Voor een iPhone doen ze al veel en op TV heeft iedereen kunnen horen over de breezer-affaire hé.. Nee, niet doen alsof meisjes onschuldig zijn hoor, mijn buurmeisje van 13 krijgt al jongens over de vloer als papa en mama heel de dag werken !!
Was er bij (10-3-2017 om 15:18)
Dat hij een bekende is van de politie staat er niet bij. Zijn verklaringen kloppen ook van geen kanten..eerst kent hij het slachtoffer niet..dan beroep hij op zwijg recht..pas als het dna is ingezet dat komt hij met een verklaring.
peter (10-3-2017 om 11:52)
3 jaar maar, dat meisje zit haar hele leven er mee, hopen dat ze hem in de bak eens goed te grazen nemen, dan weet hij hoe het voelt.
Bumper; (10-3-2017 om 11:39)
Hopelijk komt hij in de gevangenis terecht, daar komen ze er snel achter wie hij is waarvoor hij daar is en zullen ze hem 100% zeker weten de zelfde behandeling geven als wat hijzelf heeft uitgevreten. bumper;