Vechtpartijen tijdens Bevrijdingsfestival Vlissingen

Toegevoegd: 06-05-2017, 11.30 uur
De politie tijdens de opbouw van het Bevrijdingsfestival.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

VLISSINGEN - Tijdens de viering van Bevrijdingsdag in Vlissingen hebben verschillende vechtpartijen plaatsgevonden.

Drie personen die betrokken waren bij de opstootjes rondom het Bevrijdingsfestival zijn door de politie aangehouden. Rondom de Vlissingse viering van Bevrijdingsdag werden volgens de Vlissingse politie in totaal tien mensen aangehouden.

Naast de drie die betrokken waren bij de vechtpartijen werden ook nog mensen aangehouden voor het overtreden van de APV, het beleden van agenten en openbare dronkenschap. Bij een 23-jarige man uit Westkapelle werd harddrugs aangetroffen. Ook hij werd opgepakt.

Bij de Timmerfabriek werd een EHBO'er mishandeld. De dader kon direct worden aangehouden.

Mick Schoones (9-5-2017 om 10:42)
@ad, Een typische weskappelenaar voldoet denk ik niet aan uw omschrijving. Ook wat er met oudjaar gebeurd is in de bloemenbuurt voldeed niet aan uw omschrijving dit bleken voornamelijk autochtone jongeren te zijn. Ohja! Ad, als u het inburgeringsexamen nog moet afnemen... 'Het tuig van de bovenste richel'' is een contaminatie.
Peter (7-5-2017 om 21:19)
Afschaffen die zuipfestivals: heeft in de verste verte niets meer te maken met 40-45, meesten weten geeneens wat het inhoudt. Vrijheid bevorder je door jouw (politiek) denken en doen, niet door te hossen bij een feesttent. Voor de critici: Concert aan de Amstel heeft er ook niets mee te maken en mag van mij ook weg maar gelukkig hebben we daar als maatschappij minder overlast van.
Casper (6-5-2017 om 21:49)
Juist Christa, sfeer was uitstekend en 10 aahoudingen op een feest waar duizenden mensen lopen is niks. Gezeur altijd over Vlissingen, alsof het in Middelburg of Goes zo lekker gaat... niet voor niks overal camera's en politie in Goes, en dat is niet alleen voor de Vlissingers. Den Haag als vergelijking?? Heb wat daar is gebeurd totaal niet meegemaakt en ik heb gewerkt bij main stage tot 20.00 daarna overal geweest. Wat een haat allemaal...
Zeeuwind (6-5-2017 om 18:04)
Mooi eerbetoon aan deze dag waarop wij stilstaan bij onze vrijheid! Zegt genoeg over dit soort mensen!
sipke (6-5-2017 om 17:21)
Kunnen jullie daar in Zeeland nou echt niet eens normaal doen?
S. Biko (6-5-2017 om 15:36)
In den Haag, zetel van het vredestribunaal, ook de hele dag een grimmige sfeer, veel massale knokpartijen, diverse optredens moesten worden gestaakt door het aanhoudende geweld. Vredelievende mensen stonden kansloos of moesten vluchten voor hun veiligheid. Kinderen huilden, mensen struikelden in het gedrang om weg te komen, ouderen stonden geshockeerd met hun nationale driekleur hoedje op hun hoofd zich af te vragen of dit nog wel in Nederland was. Sorry, maar dit noem ik geen vrijheid als het tuig het voor het zeggen heeft. De overheid staat er bij en keek toe hoe op hun eigen stoep met hun vrijheid gewoon de bibs werd geveegd. We hebben gewoon weer verloren.