Veroordeelde overvaller spoorloos

Toegevoegd: 11-05-2017, 19.19 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Middelburg vindt dat de 42-jarige N. C. uit Axel de voorwaardelijke celstraf die hij enkele jaren geleden kreeg opgelegd alsnog moet gaan uitzitten. Of dat - als de rechtbank de eis volgt - gaat lukken is nog maar de vraag, want C. is weg, kwijt en zoek.

Eind maart verbleef C. in Emergis. Hij werd door familieleden uit België bezocht en vroeg een medewerker van Emergis of hij met zijn familie even naar het restaurant mocht om daar koffie te drinken. C. nam de benen en is sindsdien spoorloos. Het vermoeden bestaat dat hij naar Turkije is vertrokken.

C. werd destijds veroordeeld tot drie jaar cel plus een half jaar voorwaardelijk omdat hij in 2012 in Axel een textielsuper had overvallen en onder bedreiging van een mes een 15-jarige caissière 290 euro had afgeperst. Aansluitend wandelde hij de winkel uit, stapte op zijn fiets en reed linea recta naar de dealer om daar zijn buit in te wisselen voor vijf gram cocaïne.

Over C. zijn inmiddels 32 dossiers met meer dan vijftig misdrijven aangelegd en zijn er minimaal twaalf rapporten over hem uitgebracht. De rechtbank doet over dertien dagen uitspraak.

Peter (12-5-2017 om 07:16)
Pardon??? 32 dossiers met 50 misdrijven!!!!! Er is toch wel iets heel erg mis in dit land. Dit soort personen horen niet in onze samenleving rond te lopen. Opsluiten en nooit meer de kans geven nog meer ellende te veroorzaken en dat mag best wat kosten want dat is veel goedkoper dan zo iemand los te laten lopen.
W.D. Faasse (12-5-2017 om 07:15)
Laten we hopen dat hij toch een keer gevonden word maar ik kan mij eigen toch wel indenken dat hij niet rustig is waar hij nu verblijft.
Waldorf (11-5-2017 om 22:12)
What's new? U en ik zijn uitgeleverd aan de volledige waanzin van Nederland anno 2017.
Ko van de Velde (11-5-2017 om 21:16)
32 dossiers met meer dan vijftig misdrijven, en nog de kop niet afgehakt!!, nee, laat maar lekker vrij!!, met jullie 32 dossiers voor niets aangemaakt!!, de wereld op zijn kop!!
Ko van de Velde (11-5-2017 om 21:12)
Over C. zijn inmiddels 32 dossiers met meer dan vijftig misdrijven aangelegd en zijn er minimaal twaalf rapporten over hem uitgebracht. De rechtbank doet over dertien dagen VRIJspraak.
Ko van de Velde (11-5-2017 om 21:08)
Het Openbaar Ministerie (OM) in Middelburg vindt dat de 42-jarige N. C. uit Axel de voorwaardelijke celstraf die hij enkele jaren geleden kreeg opgelegd alsnog moet gaan uitzitten. Of dat - als de rechtbank de eis volgt - gaat lukken is nog maar de vraag, want C. is weg, kwijt en zoek. Haahahaha, ja natuurlijk dat wil OM toch, heel vriendelijk dat ze hem de kans hebben gegeven om te ontsnappen, zelfde als met de enkelband criminelen, belachelijk, en slap hier in Nederland, een crimineel kan gewoon thuis zitten, wat een land!!!, groot gelijk dat de man hem heeft gepiept, net goed, dan moet je ook maar niet de kat het spek opbinden, en nu moeilijk doen zeker, terwijl OM zelf de deur heeft opengezet!!