TBS verkrachter met jaar verlengd

Toegevoegd: 13-06-2017, 15.58 uur
De Vlissinger verkrachtte zijn nichtje in de woning van zijn pas overleden moeder.
© Foto: Rechtbank Zeeland-West-Brabant (archief)

MIDDELBURG - De 54-jarige G. F. uit Vlissingen die momenteel in een tbs-kliniek in Zutphen vertoeft wegens verkrachting, zal daar nog zeker een jaar moeten blijven.

F. kreeg de tbs dertien jaar geleden opgelegd omdat hij zijn nicht had verkracht. F. had toen al een hele waslijst met geweldsdelicten achter de rug. De nicht werd naar de woning van zijn pas overleden moeder gelokt en daar door hem gewelddadig verkracht.

De rechtbank heeft dinsdag de tbs met dwangverpleging met een jaar verlengd. De officier van justitie had twee jaar verlenging geëist.