Hulstenaar opgepakt voor ontvoering Breda

Toegevoegd: 20-06-2017, 15.46 uur

HULST - De Koninklijke Marechaussee heeft in een vliegtuig op Schiphol een 30-jarige man uit Hulst aangehouden. Hij wordt verdacht van het mishandelen en ontvoeren van een 36-jarige man uit Breda bij de Ikea in die plaats.

Een (toenmalig) kaderlid van motorclub No Surrender werd op woensdag 21 september 2016 bij de meubelwinkel door vier mannen geschopt en geslagen. Daarna werd hij naar zijn eigen auto geleid en meegenomen. De vechtpartij en ontvoering werden vastgelegd met bewakingscamera’s. Beelden hiervan werden eerder deze maand getoond op televisie.

Een 26-jarige man uit Den Haag, ook lid van de motorclub, meldde zich eerder al bij de politie. De Zeeuws-Vlaming die nu is opgepakt is ook lid van de club. Hij zat volgens de politie dinsdagochtend in een vliegtuig dat zou vertrekken naar Curaçao.

De Hulstenaar is ter plekke aangehouden en afgevoerd naar een politiebureau. In verband met het onderzoek naar de mishandeling en ontvoering doet de politie ook onderzoek in twee woningen in Terneuzen en Hulst. Ook wordt er nog gezocht naar twee andere mannen die bij deze zaak betrokken zijn.

wim (21-6-2017 om 07:10)
Wat een stel criminelen ik hoop dat de andere ook snel gepakt worden en de verdiende straf niet kunnen ontgaan