Brandweer Arnemuiden blust buitenbrand Steigerweg

Toegevoegd: 29-10-2004, 08.38 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]
ARNEMUIDEN - Voor de tweede maal binnen tien dagen woedde gisterenavond in Arnemuiden een buitenbrandje in de Steigerweg.

Negentien oktober jongstleden had de jeugd al wat brandbaar materiaal in brand gestoken op de halfpipe die naast de Steigerweg gelegen is. De brandweer van Middelburg bluste toen de brand omdat de brandweerlieden van Arnemuiden nog in Middelburg bezig waren met de jaarlijkse peletonsoefening. De brandweer had de brand toen snel onder controle.

Donderdagavond was het wederom raak in de Steigerweg. Dit maal had de jeugd autobanden in het speeltuintje gelegd waarna ze deze in brand gestoken hadden. De brandweer van Arnemuiden rukte onder prioriteit 2 uit met de tankautospuit 4534 en bluste 'kleine brand'.

De speeltuin is overigens al meerdere malen doelwit geweest van brandstichting.