Voortvluchtige man uit Axel alsnog opgepakt

Toegevoegd: 27-06-2017, 21.14 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De politie heeft alsnog het voortvluchtige No Surrender-lid opgepakt waarvoor vanmorgen een inval werd gedaan in Axel. Daarbij werd de 34-jarige man uit Axel niet aangetroffen. De verdachte is later op de dag alsnog aangehouden in Rotterdam.

De Axelaar zou betrokken zijn bij de ontvoering en mishandeling van een Rotterdams No Surrender-lid in september 2016. Bij de IKEA in Breda werd toen een toenmalig 36-jarig kaderlid van motorclub No Surrender terwijl hij op de grond lag, door vier mannen geschopt en geslagen en vervolgens meegenomen in zijn eigen auto.

De mishandeling en ontvoering werd vastgelegd met bewakingscamera's. Een 26-jarige man uit Den Haag meldde zich vervolgens bij de politie. Deze man, ook lid van No Surrender, herkende zichzelf op de beelden. Hij zit nog vast.

Een tweede verdachte, een 30-jarig No Surrender-lid uit Hulst werd op 20 juni door de Koninklijke Marechaussee aangehouden in een vliegtuig op Schiphol. Op dat moment stond hij ingeschreven in Breda, maar hij komt oorspronkelijk uit Hulst.

Voor dezelfde ontvoering en mishandeling werd vanmorgen een derde verdachte aangehouden, een 34-jarige No Surrender-lid uit Rotterdam. Hij werd aangehouden in de gevangenis in zijn woonplaats. Hij zat al vast voor een andere zware mishandeling, ook van een ex-club lid.

Met de Axelaar denkt de politie alle vier de mannen op de bewakingscamerabeelden te pakken te hebben. Hoe de politie hem alsnog op het spoor kwam, terwijl bij de invallen van vanmorgen van hem geen spoor werd gevonden, is nog niet bekend.

Vlissinger (28-6-2017 om 06:18)
Lekker laten gaan, dit soort niveau's lossen zichzelf op... niet mee bemoeien, kost weer geld.