Zeiljacht uit Breskens gekapseisd bij Oostende

Toegevoegd: 01-07-2017, 19.05 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Voor de kust van Oostende is vanmorgen rond 08.30 uur het zeiljacht Capella uit Breskens gekapseisd. Daarbij zijn twee mensen omgekomen, drie andere bemanningsleden konden worden gered en naar een zesde opvarende wordt nog gezocht.

Hoewel het ongeluk rond 08.30 uur vanmorgen plaatsvond kwam de eerste melding pas rond 14.30 uur binnen bij de Belgische kustwacht. Een baggerschip dat toevallig in de buurt was vond twee van de zes bemanningsleden op zee. De drie opvarenden die gered zijn, werden naar een ziekenhuis in Brugge gebracht. Naar de zesde wordt nog gezocht.

Aan die grootschalige zoekactie helpt de Nederlandse kustwacht ook mee met verschillende helikopters, reddingsboten en een vliegtuig. De Capella deed op het moment van het ongeluk mee aan een zeilwedstrijd voor de kust van Oostende.

John (2-7-2017 om 11:24)
Tja wat doe je nog als zeer ervaren vakman als je kiel afbreekt ? tragisch wat is gebeurd mij condoleances aan de families van de mensen die het leven hebben gelaten en hopend dat de 18 jarige jongen nog gevonden gaat worden, verder sterkte aan de gewonden. Eigenlijk te tragisch voor woorden
Jans (2-7-2017 om 07:01)
Jeetje. Het was een wedstrijd, dus meerdere mensen zijn dan dus onderweg? Niemand ziet dit dan. Onbegrijpelijk.
Ja-Ja (2-7-2017 om 06:33)
Mijn medeleven met nabestaande slachtoffers en overlevende. Er staat geschreven.. Omslaan zeilschip is gebeurt op 8.30Hr. De melding kwam pas binnen om 14.30Hr bij Belgische Kustwacht. Ik vraag me af, hoe dat /kan.6.00Hr later.Er zal wel een x? rede voor zijn. Zeilschip deed mee aan zeilrace en was goed uitgerust. En had enkele ervaren zeilers aan boord. Wel veel vragen die beantwoord moeten worden.